دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

اس-۴۰۰ روسیه به چین می‌رود

دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 417127
منابع روسی خبر دادند، چین اولین کشوری است که مجهز به سامانه پدافند هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روس می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مدیر عامل شرکت دولتی «روس آبارون اکسپروت» که در زمینه خرید و فروش تسلیحات نظامی فعال است، تایید کرد چین و روسیه قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن روسیه سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ را به چین می‌فروشد.

به نوشته پایگاه خبری اسپوتنیک، «آناتولی ایسایکین» مدیر عامل این شرکت در گفت‌وگو با روزنامه روسی «کامرسانت» گفت به جزییات این قرارداد اشاره‌ای نخواهد شد، اما تایید کرد که چین اولین خریدار این سیستم دفاعی پیشرفته است.

ایسایکین افزود این معامله میان دو کشور نشان از سطح روابط استراتژیک میان روسیه و چین است. وی ادامه داد کشورهای زیادی خواهان خریداری این سامانه پدافند هوایی هستند اما یادآور شد سازندگان اس-۴۰۰ موظفند ابتدا این سیستم دفاعی را به وزارت دفاع خود روسیه تحویل دهند.

اس-۴۰۰ نسل جدید پدافند هوایی روسیه است که طرح ارتقا یافته از خانواده پدافند هوایی اس-۳۰۰ می‌باشد. این سامانه موشکی قابلیت درگیر شدن با هر هدف هوایی من جمله هواپیما، بالگرد، پهپاد و هم‌چنین اهداف دیگر مانند موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را با سرعت ۴ هزار و ۸۰۰ متر بر ثانیه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسئولین کشور باید بجای اس سیصد از روسیه درخواست تحویل اس چهارصد بکنند