يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اسرائیل:قدرت حزب الله ده برابر شده است

يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 416936
یکی از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی گفت حزب الله لبنان از یک شبکه به یک ارتش تبدیل شده و قدرتش از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون ده برابر شده است.
به گزارش جهان، واحدمرکزی خبر به نقل از سمای فلسطین اعلام کرد؛ مونی کاتس فرمانده گردان الجلیل در شمال فلسطین اشغالی گفت:« با حزب الله چنان با قدرت برخورد خواهیم کرد که حسن نصر الله دبیر کل حزب الله تصورش را نیز نمی تواند بکند.»

وی در عین حال اعتراف کرد حمله اخیر موشکی حزب الله در مزارع اشغالی شبعا عملا اسرائیل را غافلگیر کرد.

مونی کاتس گفت:« معتقد است حزب الله لبنان تونلهایی را در مرزها حفر کرده است و برخی شهرکها را در داخل اسرائیل به تصرف خود در خواهد آورد و این موضوع نیاز به کار اطلاعاتی نیز ندارد بلکه امری قابل پیش بینی است.»

این فرمانده ارتش اسرائیل درباره تخلیه شهرکهای[ صهیونیست نشین] هنگام جنگ افزود:« ما بخشی از ساکنان شهرکها را تخلیه خواهیم کرد. اسرائیل برای حمله به بخشهای بیشتری از جنوب لبنان تلاش خواهد کرد.»

وی درباره ارتش سوریه گفت:« ارتش سوریه متلاشی شده است و اگر حزب الله نبود دمشق از مدتها پیش سقوط کرده بود.»

ژنرال نیسان الون فرمانده سابق ارتش اسرائیل در کرانه باختری به شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت :«ما برای احتمال وقوع اقدامات بسیار خشونت آمیز در کرانه باختری و پیوستن گسترده ساکنان کرانه باختری به این اقدامات آماده می شویم. حماس در کرانه باختری با وجود تلاشهای اسرائیل برای از بین بردن توانایی های اجرایی و تشکیلات و اقتصادی‌اش از حمایت گسترده مردمی برخوردار است.»

الون گفت:« اردن با چالش بزرگی روبروست. جبهه النصره در مرزها با سوریه و داعش در عراق و چالشهای داخلی از مشکلات اردن است. نظام اردن توانایی خود را برای مقابله با این چالشها نشان داده است. این موضوع بر مرزهای اسرائیل تأثیرات مشخصی دارد. ما با هماهنگی با اردن در حال استقرار نیرو و آمادگی هستیم.»

الون گفت:« نیروهای امنیتی در کرانه باختری ادعا می کنند با حماس می جنگند. ارتش اسرائیل این را زیر نظر دارد. تا زمانی که هماهنگی امنیتی بین ارتش اسرائیل و نیروهای امنیتی فلسطینی در کرانه باختری وجود دارد همکاری دو طرف ادامه خواهد یافت.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *