شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۵
۲۷
مجید انصاری در برنامه نگاه یک:

اگر رئیس جمهور به منتقدانش تشر نزند از مردم دفاع نکرده!

برخی‌ها تا رئیس جمهور چیزی می‌گوید به خود می‌گیرند
يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 416781
معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به اظهارات باهنر مبنی بر اینکه آقای روحانی نباید در واکنش به انتقاد دلواپسان عصبانی شود، گفت: اگر در این موارد تشری زده نشود به معنی این است که از حق مردم دفاعی صورت نگرفته است.
اگر رئیس جمهور به منتقدانش تشر نزند از مردم دفاع نکرده!
به گزارش جهان، حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز (یکشنبه) در مناظره با محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه نگاه یک اظهار داشت: امسال سال انتخابات است و ما در پایان سال (۹۴) دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در دستور کار داریم.

وی افزود: طبیعی است همز‌بانی و همدلی دولت، مردم و نظام می‌تواند انتخاباتی پرشور را رقم بزند.

انصاری در مورد وحدت مجلس و دولت بر همدلی بین این دو قوه تأکید و خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی مسئولان با یکدیگر بسیار مهم است و قطعاً‌ رفتار دولت و مجلس بر رفتار سیاسی و اجتماعی مردم تأثیر می‌گذارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور صداقت مسئولان دولتی را یکی از مصادیق همدلی و همزبانی بین دولت و ملت عنوان و تصریح کرد: باید سعی کرد همه مسائل را شفاف با مردم در میان گذاشت که البته ما در این خصوص تجربه ۸ سال جنگ تحمیلی را داریم که در آن سال‌های سخت شاهد همدلی مردم با امام، دولت، مجلس، سپاه و بسیج بودیم و مسئولان صادقانه مشکلات را به مردم می‌گفتند.

وی ادامه داد: اگر امروز مسئولان نظام با مردم صمیمی سخن بگویند و مشکلات را با مردم در میان بگذارند و اگر وعده‌ای دادند عدم تحقق وعده‌ را با مردم در میان بگذارند در تحقق همدلی و همزبانی بین دولت و مردم مؤثر خواهد بود.

به گفته انصاری در طول ۳۶ سال بعد از انقلاب همواره همدلی و همزبانی بین دولت و مجلس وجود داشته است چرا که اگر این دو عنصر نبود قطعاً‌ طوفان‌ مشکلات همه چیز را جمع کرده بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی قبل از ورود به پاستور اشاره و اظهار داشت: آقای روحانی در مناظره‌ها گفتند باید همزمان با سانتریفیوژ‌ها، چرخ زندگی مردم نیز بچرخد و همه دیدیم که مردم از این تفکر استقبال کردند در قضیه مذاکرات نیز فکر نمی‌کنم در هیچ زمانی دولت، مردم و نظام تا این حد به همدلی رسیده باشند.

وی در مورد ارزیابی خود در جلسه غیر علنی که در این جلسه ظریف برای پاسخ به سؤال نمایندگان مجلس حضور یافته بود، گفت: برداشت من این است وفاق نزدیک به اکثریت قاطع بود.

انصاری در پاسخ به نقد باهنر مبنی براینکه لازم نیست دولت بیشتر عمر اجرایی خود را صرف گزارش از آنچه در دولت قبل خود انجام گرفته کند، گفت: آقای روحانی وعده داده بود ۱۰۰ روز گزارشی از آنچه که تحویل گرفته به مردم ارائه کند اما برای اینکه دولت متهم به سیاه‌نمایی نکنم از این کار گذشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: ما نمی‌توانیم عملکرد برنامه پنجم را نقد نکنیم چرا که باید در این زمینه به لحاظ محتوا و عملکرد نقد صورت بگیرد در مورد عملکرد اصل ۴۴ را نیز مگر می‌توان بدون نقد راه آینده را ترسیم کرد البته باید از سیاه‌نمایی نیز جلوگیری شود.

وی با اشاره به تذکر شفاهی و کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور، گفت: تاکنون ۵۳۲۳ تذکر تا تاریخ ۶ آذر ۹۳ به دولت تازه‌کار آقای روحانی داده شده و حتی ۱۵۸۸ سؤال از وزرا تقدیم مجلس شد و از این تعداد سؤال، پرسش‌هایی دیده می‌شود که در حیطه وظایف وزرا نبوده است.

انصاری تأکید کرد:‌آقای روحانی برای اینکه فرهنگ احترام گذاشتن به مجلس در بین مسئولان جا بیفتد به وزرای خود حتی اجازه ندادند که اعتراض کنند این سؤالات در حیطه اختیاری آنها نبوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این انتقاد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی مبنی براینکه باید در مقابل انتقادات دولت از خود سعه‌صدر نشان دهد، اظهار داشت: باید مرز بین انتقاد و تخریب مشخص شود البته وجدان عمومی جامعه بهترین قاضی است.

وی تصریح کرد: امکان ندارد توافق هسته‌ای ما بدون رضایت رهبری انجام شود.

انصاری خاطرنشان کرد: گاهی آقای روحانی اشاره‌ای به یک جریان خاص سیاسی صورت می‌دهد اما این افراد خودشان به خود می‌گیرند و برخی رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند که ما نبودیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به اظهارات باهنر مبنی براینکه آقای روحانی نباید در واکنش به انتقاد دلواپسان عصبانی شود، گفت: اگر در این موارد تشری زده نشود به معنی این است که از حق مردم دفاعی صورت نگرفته است. البته برخی‌ها نامه اتهامات علیه شخص رئیس جمهور منتشر کردند که قابل پیگرد قانونی بود اما آقای روحانی این کار را نکرد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناظر
Iran, Islamic Republic of
لطف کنید یک تشر کوچلو هم به عربستان بزنید تا منزلت ایرانی (شعار انتخاباتی ) حفظ شود
حسن
Iran, Islamic Republic of
همدلی مردم با دولت یازدهم را در ثبت نام انصراف از در یافت یارانه ها دیدیم
با توجه به جملات دیگر همون سخنرانی آقا، ایشون هیچ وقت نگفتند که مردم باید با دولت همدلی کنند؛ این دولت است که که باید با مردم همدل و همزبان بشود؛ چرا که خود دولت هم قرار است زبان مردم باشد نه اینکه مردم موظف بشوند از دولت تبعیت کنند.
عین سین
Iran, Islamic Republic of
همون که گفتی ،درسته:وجدان عمومی جامعه بهترین قاضی است. انشاالله قضاوتشان را بپذیرید.
Iran, Islamic Republic of
مردم قضاوتشان در امر يارانه را به زبان صريح به دولت گفتند
پس چرا عمل نمي كند و هر روز ساز قطع يارانه مردم را مي زند ؟!!!

هههههههههههههههههه
نصیری
اما حرف بزدی وووو بزدی خیلی با سوادی روشن فگر هم که هستی بابا وکیل مردم هستی بجای تشر با شمشیرکردن مر دم را بزن خیلیئئئئئئئئئ
گفت: اگر در این موارد تشری زده نشود به معنی این است که از حق مردم دفاعی صورت نگرفته است. البته برخی‌ها نامه اتهامات علیه شخص رئیس جمهور منتشر کردند که قابل پیگرد قانونی بود اما آقای روحانی این کار را نکرد.............
بنازم به این یک بام ودو هوای اقایون!
ا...
اقای انصاری ،مدافع سینه چاک اصلاح طلبان وجامعه تضارب ارا وباز ونقد پذیر که توش هیچ امر مقدسی وجود نداره که نشه نقدش کرد.............حالا که محک تجربه به میون اومده ،خوب باطن دیکتاتوری تمامیت خواهتون رو نشون میدهید.دوران شاه ورعیتی گذشته ومردم فقط وفقط به رهبر عزیزشون وولایت است که چک سفیدامضاء میدهند ولاغیر.
ایرانی
باسلام
جناب انصاری نگفتند توهین به نمایندگان از طرف آقای روحانی چه میشود آنها نمایندگان مردم نیستند !!!!!!!!!!!!!!! آقای انصاری لطفا کمی فکر سپس جواب !!!!!!!!!!!!!!!
Russian Federation
به به بالاخره حزب باد هم جمله ای ....
موسوی - اصفهان
یه دروغ بزرگ هم گفت
گفت رییس جمهور قول داده بود صد روزه به مردم گزارش وضعیت دولت قبل را بده
در حالی که رییس جمهور قول داده بود در صد روز اقتصاد را سامان بدهد
اینو که همه می دونند. فقط خودشون خودشون رو زدند به اون راه!
حمید
ایول با با این بود معنی تساهل تسامح و آزادی بیان اعتدال و تدبیر ....؟
باید سعی کرد همه مسائل را شفاف با مردم در میان گذاشت که البته ما در این خصوص تجربه ۸ سال جنگ تحمیلی را داریم ...پس چرا توافقات هسته ای شده یه راز مگو ؟! چرا فکت شیت ایرانی که به قول صالحی همه چیز دان ،اماده است ،منتشر نمیشه?!
م
United Kingdom
دفاع از حق مردم با تشر زدن به همین مردم ؟!!!!
س س
اين هم ازكرامات اين دولت ديگه. رحيم باكفار شديدبا خودي
Iran, Islamic Republic of
احمدی نزاد هم پس از پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری همین کار را کرد(یادتان که هست خس و خاشاک) پس چرا برنتافتید
امیر علی
عزیزم شما چرا به خودت گرفتی...شما هم مثل اکثریت رای دهندگان از 2طرف نتیجه قانونی انتخابات رو قبول میکردین و مثل چند تا اشرار سطل آشغال آتیش نمیزدین تا جزو خس و خاشاک نباشین...
احمد نباتی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شما
لطفا مغالطه نفرمایید و فرمایشان رهبری رو این طوری مهجور نکنید.
حضرت آقا فرمودند: انتقاد پذیر باشید. به منتقدین توهین نکنید. و ...»
شما که به حمد الله به جای این که رفتار خودتون رو عوض کنید، به همشون بر چست مخرب بودن و مغرض بودن زدید؟!
بنده ادعا نمی کنم همه منتقدین، در انتقادشون صداقت دارند، اما متاسفانه به عینه می بینم منتقدین شما با واکنش های بی ادبانه مواجع شدند؟!
می تونید لطف کنید تنها یک مورد از منتقدین را نام ببرید که در موردش با انصاف و نزاکت برخورد کرده باشید؟!
Iran, Islamic Republic of
باید سعی کنیم روحانی عصبانی نشود
وگرنه:
بیسواد، بی شناسنامه، برو به جهنم،.........، بوووووووووووووووووووووووووووق
مردم؟
فيلمتون تو تظاهرات سال ٨٨رو ببينيد بعد بگيد مردم!
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
اقای انصاری فرار رو به جلو دارید ...اقا گفت از توافقی که عزت ملت و خون شهدا حفظ شود دفاع می کنم

اقا داره باشما وبه شما فرصت موندن می ده ولی حتی خودتون هم انگار نمی خواهید حتی 4 سالتون تمو م بشه
بصیر
Romania
آقای انصاری کدام مردم مردمی که بخاطر نظام اسلامی این همه بی توجهی دولت یازدهم از فرهنگی بگیر تا اقتصادی را تحمل می کنند حالا مذاکره پوچ لوزان وتوهین عربستان به ملت بزرگ ایران اسلامی بماند نمی دانیم آقای روحانی ایران اسلامی وقهرمان را چطوری به جهانیان معرفی کرد که بایداینطور دانشجو ی جوان آن هم در کشور به قول وهابی ها ادعای اسلامی دارند تحقیر و توهین به شوند احمدی نژاد خطاء داشت ولی انسان هم جائز وا لخطا ء است انصافا از سخنان او در سازمان بین الملل امریکا واسراییل را به جنون می کشید وشجاعت احمدی نژاد زبانزد تمام جهانیان شد
مریم
فکر کنم این مرز بین انتقاد و تخریبو اول باید برای خودتون روشن کنین، گویا این تعاریف پس ساخته شماست که این مرز رو بهم ریخته.
این مجید انصاری از اول هم خط و ربط درستی نداشت و درجریان فتنه هم درست عمل نکرد
مرتضی
به این حرف های غیرمنطقی م...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
آقای انصاری پس قبول دارید برخوردهای آقای احمدی نژاد با مخالفین خویش به خاطر دفاع از حق مردم بود؟ البته با این نظریه