يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

تشییع پیکر رزمنده حزب الله لبنان

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 416181
شیعیان روستای «عیترون» که خاطرات فراوانی از دفاع جانانه آنان مقابل ارتش صهیونیستی به ثبت رسیده روز گذشته پیکر یکی از رزمندگان حزب الله را تشییع کردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، روستای کوچک عیترون در جنوب لبنان که در جریان جنگ ۳۳ روزه مورد هجمه شدید دشمن صهیونیستی قرار گرفت اما هیچگاه از جمعیت خالی نشد یکی از جوانان خود را تقدیم اسلام و مقدسات اسلامی کرد.

پیکر شهید «مروان عباس عيسى» با کنیه «مرتضی» یکی از رزمندگان حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان که در حین انجام وظیفه جهادی به شهادت رسید روز گذشته در روستای عیترون تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام عصر روز دوشنبه با حضور هزاران تن از شیعیان و محبان اهل بیت(ع) و دوستداران مقاومت اسلامی از مقابل منزلش در عیترون آغاز شد.

پیکر شهید مروان عباس عيسى در تابوتی پیچیده در پرچم حزب‌الله بر روی دستان هزاران تشییع کننده که شعارهای «هیهات منا الذله»، «لبیک یاحسین(ع)» و «لبیک یا زینب(س)» سرمی‌دانند خیابان‌های عیترون را طی کرد و به گلزار شهدا رسید.

در مراسم تشییع پیکر این شهید مسؤولان حزب‌الله، سران کشوری و لشکری، مقامات حزب‌الله، طرفداران مقاومت اسلامی و گروه پیشاهنگان امام مهدی(عج) حضور داشتند.

تشییع کنندگان در این مراسم بار دیگر بر الهام گرفتن از قیام امام حسین(ع) و ایستادگی در برابر ظلم، بر تجدید بیعت با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان و حمایت از مقاومت تاکید کردند.

پیکر شهید مروان عباس عيسى پس از ادای مراسم تکریم و قسم خوردن همرزمانش و اقامه نماز به امامت «شیخ حسن عیاد» امام جماعت روستای عیترون در جوار سایر شهدای حزب‌الله به خاک سپرده شد.

تشییع کنندگان در ادامه بر حضرت محمد(ص) و خاندان پاک و مطهرش درود و سلام فرستادند و برای شادی روح شهید مروان عباس عيسى فاتحه قرائت کردند.

در جریان این ۳۳ روز مقاومت و ایستادگی، خاطرات فراوانی از دفاع جانانه مقابل ارتش صهیونیستی به ثبت رسیده و نام شهر‌ها و روستاهای متعددی بر سر زبان‌ها افتاد؛ یکی از این مناطق، روستای «عیترون» در مرز لبنان است.

معادله موجود در منطقه همچنان معادله مقاومت و پیروزی است و حزب‌الله ثابت کرده است که در همه میادین پیروز است؛ از «عیترون» تا «مارون الرأس» و «بنت جبیل» در لبنان و از «القصیر» تا «یبرود» و «رنکوس» در سوریه.





















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *