شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

اعتراض فعالان یهودی به اسلام ستیزی

سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 415946
فعالان سازمان مردمی «صدای یهود برای صلح» ضمن محکوم کردن تبلیغات ضداسلامی بر روی وسایل نقلیه عمومی در آمریکا، آن را تلاشی نژادپرستانه از سوی حامیان صهیونیسم معرفی کردند.
سایت جبهه جهانی مستضعفین نوشت: فعالان سازمان مردمی "صدای یهود برای صلح" راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی علیه اسلام و مسلمانان را محکوم کردند.

این فعالان یهودی با انتقاد از گروه افراطی "ابتکار دفاع از آزادی آمریکا" (AFDI)، حمایت مالی این گروه را از تبلیغات ضد اسلامی بر روی وسایل حمل و نقل شهری در آمریکا محکوم کردند و این اقدامات نژاد‌پرستانه را باعث گسترش تنفر در بین آمریکایی‌ها دانستند.

فعالان این گروه با اعلام برائت از حامیان صهیونیسم و اسرائیل، افزایش ۵ برابری اقدامات اسلام‌ستیزانه بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر را مغایر با اصول مذهبی یهودیان دانستند.

گفتنی است این تبلیغات ضد اسلامی با طراحی پاملا‌گلر رئیس تندروی گروه "ابتکار دفاع از آزادی آمریکا" و با پشتیبانی مالی صهیونیست‌ها بر روی وسایل نقلیه شهری در نیویورک، سانفرانسیسکو، بوستون، شیکاگو و سیاتل نصب شده است.

این گروه هدف خود را از این اقدامات اسلام ستیزانه، بسیج مردم آمریکا علیه مسلمانان پس از وقایع خونین پاریس عنوان کرده است.

در تبلیغات سال ۲۰۱۲ این گروه آمده بود: در جنگ بین افراد دارای تمدن و فاقد تمدن از متمدن‌ها حمایت کنید، از اسرائیل حمایت کنید و با جهاد مقابله کنید؛ در تبلیغات سال ۲۰۱۳ نیز عکسی از اسامه بن لادن آورده شده بود که از مردم می‌خواست با افراد مجاهد مقابله کنند.

این گروه تندرو چندی پیش نیز تبلیغات مشابه‌ای در نیویورک و واشنگتن به نمایش گذاشته بود که با واکنش سیاستمداران و فعالان حقوق بشر مواجه شد و مسئولان آژانس حمل و نقل بدون اینکه کاری برای حذف این تبلیغات انجام دهند، اعلام کردند: ما از مردم بخاطر توهین‌های این تبلیغ عذرخواهی می‌کنیم، هیچ‌یک از ما مضامین این تبلیغات را تأیید نمی‌کنیم؛ اما باید به آزادی بیان احترام گذاشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *