جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۲
۵

خبرخوش هسته‌ای امسال چیست؟

دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 415867
از بیستم فروردین سال ۸۶ که توانایی ایران در غنی‌سازی با زنجیره‌های ۱۶۴ سانتریفیوژی خبر خوش هسته‌ای اعلام و این روز به نماد پیشرفت‌های فنی برنامه هسته‌ای ایران اعلام شد، هر سال در این روز دستاوردهای جدید برنامه هسته‌ای رونمایی می‌شود؛ دستاوردی که در سال ۹۴ اعلام خواهد شد، در حوزه تولید سوخت هسته‌ای است.
به گزارش جهان به نقل از «تابناک»، در هجده ماه اخیر و در جریان مذاکرات پیچیده هسته‌ای، صیانت از صنعت هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه ترجیع‌بند تلاش وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی بوده است. با وجود پذیرش برخی محدودیت‌ها، تأمین نیازهای عملی و آتی کشور بجد در دستور کار مذاکره کنندگان قرار دارد، از این روست که این تلاش‌ها با پشتوانه حمایت و مقاومت ایرانیان و نظارت مقام معظم رهبری راه بر شکوفایی و نشاط علمی و هسته‌ای کشور برکشیده است؛ با عزم و اراده ملی قطار پیشرفت ایران سر بازایستادن ندارد و فن آوری هسته‌ای در کنار دیگر فن آوری‌های طراز بالای عصر نوین مانند نانو تکنولوژی و هوا فضا، موتور محرک قطار توسعه و پیشرفت ایران خواهند بود؛ از همین روی، خبرهای خوش هسته‌ای و پیشرفت‌های صلح آمیز کشورمان در این حوزه همچنان ادامه خواهد داشت.

در آینده نزدیک و بیستم فروردین امسال همزمان با روز ملی فن آوری هسته‌ای دکتر روحانی رئیس جمهوری محترم با حضور مقامات کشوری و لشکری و به خصوص مدیران وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی از جدید‌ترین دستاوردهای متخصصان هسته‌ای کشور رونمایی خواهد کرد.

بنا به گزارش امید هسته‌ای، در این مرحله نخستین مجتمع سوخت آزمایشی راکتورهای قدرت و محصولات دیگر رونمایی خواهد شد. بهره برداری از نخستین مجتمع تولید سوخت آزمایشی راکتورهای قدرت، نشان از جدی بودن ایران برای فعالیت‌های صلح آمیز آینده و تولید سوخت هسته‌ای حتی در روزهایی است که کشورمان تلاش کرده با اعتمادسازی، تحریم‌ها را کنار بزند و این پیام روشن را دارد که ملت ایران با همدلی و هم افزایی پیش می‌رود و فعالیت‌های هسته‌ای کشور با نشاط کامل در فرایند‌های جدید به فعالیت‌های صلح آمیز ادامه می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
خبر خوش تبدیل سایت غنی سازی فردو به تالار عروسی برای تسهیل در ازدواج جوانان می باشد.
Iran, Islamic Republic of
خبر خوش برداشته شدن تحریمها همزمان با حفظ زیرساختها و حق غنی سازی است.
انشالله
Iran, Islamic Republic of
کدوم زیرساخت؟
شوخی میکنی؟
مریم
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
نه، قراره تابستانها دانشجویان فیزیک هسته ای را با اتوبوس از سراسر کشور بیارند اونجا براشون کلاس دایر کنند میگند زیر زمینه خیلی خنکه زمستونها هم قراره تالار عروسی باشه برای جوانهای قم و فردو!!!!!