جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳۵

مولاوردی: حضور زنان در سالن‌های والیبال تایید نهایی شد

دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 415850
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت : حضور خانواده ها و زنان در مسابقات والیبال در سالن های ورزشی این رشته تایید نهایی شده است.
مولاوردی: حضور زنان در سالن‌های والیبال تایید نهایی شد
به گزارش جهان،‌ شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم در کمیته مشترکی که با حضور نمایندگان وزارت ورزش، معاونت امورزنان ریاست جمهوری و وزارت کشور در وزارت کشور برگزار شد، اتخاذ شده است.

وی افزود: در این کمیته آیین نامه جامعی در باره نحوه حضور زنان و خانواده ها در سالن های ورزشی تدوین شده ، ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است واین آیین نامه دستورالعملی رابرای بسیاری ازرشته های ورزشی ونحوه حضور زنان و دختران و خانواده ها در ورزشگاهها و سالن های ورزشی مشخص کرده است.

معاون رییس جمهوری درامور زنان و خانواده ادامه داد : جلسات متعددی در وزارت کشور در خصوص حضور تماشاگران در مسابقات والیبال برگزار و به تایید نهایی هم رسید، اما هنوز ابلاغ نشده است.

به گفته وی، معاون آموزشی، فرهنگی وپژوهش وزیر ورزش و جوانان هم صحبتی که در باره تایید حضورخانواده ها در سالن های ورزشی کرده است، به این موضوع باز می گردد.

مولاوردی در باره آیین نامه جامع حضورخانواده ها در سالن های ورزشی ادامه داد:باید نحوه اجرای این آیین نامه مشخص شده و ساز و کار دقیق و مدیریت آن مشخص شود تا امکان اجرایی شدنش را فراهم کنیم.

وی در باره اینکه آیا در این آیین نامه رشته های مختلف اولویت بندی شده اند، گفت: این آیین نامه با یک چشم به همه رشته ها نگاه نمی کند، چون رشته ها متفاوت بوده و در برخی ازآنها حضور زنان ضروری نیست ، بنابر این اولویت بندی شده است .

مولاوردی دیروز نیز در مصاحبه ای با یکی از روزنامه های صبح اعلام کرده بود که شورای امنیت ملی با بسته پیشنهادی وزارت ورزش وجوانان ومعاونت زنان ریاست جمهوری برای ورود زنان به سالن های ورزشی موافقت کرده است.

وی افزوده بود: « نمی توان برای تمام ورزش ها حکم کلی صادر کرد، در حال حاضر ورود زنان به سالن های ورزشی شامل شنا، بوکس و فوتبال نمی شود، اما شامل والیبال، هندبال، بسکتبال، تنیس و... می شود. ورزش ها طبقه بندی شده و ملاحظات مختلف درنظرگرفته شده است. پس از بررسی فراوان، این نتیجه حاصل شد که ورود زنان به ورزشگاه ها هیچ اشکالی از نظر شرعی ندارد و باید سازوکار لازم برای حضور زنان فراهم شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلام
نام نيك از خود به جا بگذاريد!!!!
Iran, Islamic Republic of
الان اگه احمدی نژاد این حکم رو می داد ( که داد) از شهر مقدس ... حکم ار... میزدند(که زدند)حالا ببینیم این دفعه هم ... حکم ار... می زنند برای این دولت یا نه! بالاخره حکم دین ثابته با عوض شدن دولت ها حکم دین عوض نمیشه که!
باشد که دین بازیچه ای برای سیاست نشود.
(ببخشید گنگ زدم ولی بایستی یه جور می زدم که جهان تایید کنه!!)
Romania
ما فهمیدیم
لطفاکاری که می خواید انجام بدیدو ازشرع مایه نذاریدنگاه مستقیم زن به قسمت هایی ازبدن مردکه معمولا درعرف پوشیده می شوندشرعا جایز نیست
شمانگران خانوماهستي كه چي براشون جايزه؟به توچه اخه؟بخاطرامثال شماهاست كه اينقدرواليبال وسانسورميكنند.درضمن ايناهمه براي اينه كه ازاصل موضوع منحرف بشيم بحث پوشش اقايان باشرت واستين كوتاه نيست چون ماايناروازتلويزيون هم ميبينيم مشكل امثال شماهستند
فاطمه
واقعا اگه این مردا به جای ما بودن چه حسی از این حقوق نابرابر داشتنند
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه

زنان و مادران این سرزمین هم جزوی از این سرزمین و انسان هستند و حق دارند مانند مردان به ورزشگاه ها بروند. خوبه که فرهنگ به قدری بالا برود که خانواده ها با هم به دیدن بازی های ملی بروند.
Romania
مادران این سرزمین دغدغه هایی بالاتر از حضور در استادیوم ها را دارن!
از مادر دیگران مایه نذار راجع به خودت حرف بزن
Ireland
پدران و مردان اين سرزمين هم دغدغه هايي بالاتر از حضور در استاديوم دارند پس طبق استدلال شما حضور اونها هم بايد در استاديوم ها ممنوع شود .
حقوق مساوي بامردان
من هم جزئی از این سرزمین هستم. اجازه هست ناموستون رو ببینم؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل امثال شما که اساسا فرق حق و باطل و خوب و بد رو نمیدونید. یعنی میدونیدها... اما اونطور که دلتون میخواد میدونید....
یعنی کاری ندارید که یک امری مطابق رضای خدا هست یا نیست... فقط باب میلتون که باشه کافیه
Iran, Islamic Republic of
چرا خانمای محترم نمیرن مسابقات همجنسای خودشون روببینن خانم مولاوردی خیلی به فکر خانما هست برا ورزش بانوان کاری کنه چرا اینقدر برای دیدن مسابقات جنس مخالف اصرار داره مردا برا خانم مولاوردی چی دارن که اینقد به مسابقات آقایون توجه میکنن برای بانوان وورزش اونها یه ذره ارزش قائل بشین
مگهاين تيم ملي نيست؟پس اگه ماحقي ازش نداريم پس پخش زنده هم نداشته باشه
Iran, Islamic Republic of
چشم مون روشــــن!!!!!
هموطن
United States
به به!!!!!!از حالا به بعد مادران و خواهران این مملکت اون حرفهای رکیکی را که توی عمرشون نشنیده بودند میشنوند و چه بسا توی ناراحتیشون از اون حرفها نصیب اطرافیان کنند... البته واسه رونق ورزشگاهها طرح خوبیه تا تماشاگرها زیاد بشن ... وای حالا دیگه بلیط مسابقه دوچرخه سواری هم گیر کسی نمیاد باید بریم از بازار سیاه تهیه کنیم.... چه شود... یه اوضاعی میشه هان!»!!!!!!!!»»»»
جیگر
شما روشنفکر نیستی! به خاطرحضور بانوان محترم همه مجبور هستند ادب ونزاکت رارعایت کنند! فهمیدی؟فهمیدی؟؟فهمیدی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
البته فضای مسابقات والیبال و بسکتبال متفاوت است. حرفهای رکیکی که فوتبال شنیده می شود در این ورزشها نیست. ورزشکاران این رشته ها هم معمولاً تحصیلکرده هستند. البته منکر اجرای ضوابط شرعی نیستم فقط میخواستم بگم فضای این مسابقات آن جور که شما توصیف کرده اید نیست.
اخیرا اتفاقات عجیبی در حال شدنه؟! اینم یکی از اتفاقاته ! همه که یادشون رفته اینجا یه کشور اسلامیه! مراجع در این خصوص چرا سکوت کردن ؟!! البته خیلی در صحنه نیستند و سکوتشان روز به روز بیشتر میشه.....!!!
رضا
حاجیه خانم از کی فقیه هم شدهای پس بردارید وشماهم حاشیه بنوسید خانم هیچ ورزشی برای مردان پوشش ندارد پس دیدن بدن مرد نامحرم براری زنان نامحرم انظر شما چه حکمی داره خدا بخیر کند
Iran, Islamic Republic of
واقعا از شما مچكريم
مشكل فقط همين بود كه اين هم حل شد!
این اخبار دلواپسان را پریشان تر و دلواپس تر می کنه
مجید
طرح این مسایل سیاسی و در جهت انحراف افکار از قرارداد هسته ای است
مهدی
دوستان، اینقدر حساسیت نشون ندی. دولت هم کار شاقی نکرده. حضور بانوان در سالنهای والیبال مسبوق به سابقه است. قبلا هم می اومدند. کلا جو سالن والیبال برای حضور بانوان به نسبت بازیهای فوتبال سالمتره.
نگاه زن به بدن مرد نامحرم حرام است،پوشش مردان درمسابقات والیبال فاقدحد شرعی برای رویت خانمها می باشد.شاید درجلسه ای که مسوولین تشکیل دادند این حکم بدیهی را عمدا ندیدند!!!
يه دختر
شمابانگاه كردن ازخودبيخودميشي دختراچيكاركنن
علی
برای مسابقات والیبال که در دولت قبل زنان به ورزشگاه میومدن.
بنده خودم فینال جام ملتهای آسیا ایران -چین رفتم ورزشگاه؛ تقریبا ثلث ورزشگاه خانومها بودن که اتفاقا خیلی جو خوبی بود.
حالا چرا توی این دولت رفتن خانومها به ورزشگاه ممنوع هست رو نمیدونم.(جالبه که شعار آزادی خواهی مردان این دولت، گوش فلک رو کر کرده!!)

به نظر حقیر، حضور بانوان در ورزشگاه ها (والیبال، فوتبال و ...) در مسابقات ملی هیچ اشکالی نداره. تازه جو ورزشگاه رو بسیار مثبت و به دور از توهین میکنه.
اما در مسابقات باشگاهی، هنوز فرهنگ صحیحی در ورزشگاه ها برای حضور بانوان ایجاد نشده.
طلبه ی اهوازی
سلام
به سوال فنی:
ایشون با چه کسانی بررسی کردند که به این نتیجه رسیدند که بودن خانم ها در سالن های ورزشی ودیدن مرد ها یا پیرهن آستین کوتاه وشورت ورزشی، اشکال شرعی نداره؟
خوبه خانم مولاوردی یکم اطلاعات فقهی که حداقل مبتلابه زندگی شخصی خودشونه رو بالاتر ببرن:
نگاه کردن زنده به بدن نامحرم چه با قصد لذت و چه بدون آن(بجز وجه و دو کف دست تامچ البته اونم در صورت عدم قصد لذت)حرام شرعی ست.
توجه:فرقی هم بین زن و مرد در عمومیت این حکم نیست.
هرکسی برای اطمینان بره از مرجع تقلیدش بپرسه....
دوستان عزیز، به قدری مردم خیلی از احکام پیش پا افتاده ی شرعیشون رو بلد نیستند که روایت داریم بعد ار ظهور امام زمان، بعضی ها میگن که ایشون نعوذبالله دین جدید اوردن.
امیدواریم که در آینده مسئولین گرایش بیشتری نسبت به نظرات علما در امور داشته باشن....
یاعلی.
Estonia
اتفاقا همین شماهایید که تا زمان ظهور ی دین جدید متحجرانه می سازید
مودی
Iran, Islamic Republic of
از دولت تدبیر و امید و مشاور امور زنان ایشان که اصلی ترین مشکل و رنج بانوان ایرانی یعنی عدم حضور در ورزشگاه هارا حل کردند و جواز حضور آنان را گرفتند بسیار متشکر سپاسگزار هستیم و دعاگوی وجود شریف شان خواهیم بود...!!!!!!
دیگر بانوان ایرانی بروید خوشحال و شاد باشید که دولت فخیمه مشکلی برای شما باقی نگذاشت...!!!!
همه چی درست شده بود ..همین یدونه موضوع مونده بود که.......الحمدلله درست شــــــــــــــد.
ملالی نیست بجز دوری دیدار ..........در ورزشگاه.
ندا
ای والله خانوم مولاوردی....
United States
فقط واسه خودم متاسف شدم که اولا زن هستم .دوما اینجازندگی میکنم..........بعد آقایون دم از گناه و غیرت میزنند. بی خیال بابا این همه دارید هرروز گناه میکنید .نگران گناه کردن ماهستییییییییییییییید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا گناه کردن خودتووووووووووووووووووون؟؟؟؟؟
جهان سوم ===== ایران
خداوند توی دل انسان هاست نه توی چشم انسان ها .......