چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

آزادسازی مناطق جدید در الرمادی در عراق

جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 415314
سرگرد مصطفی سمیر رئیس پلیس منطقه الحوز در شهر الرمادی گفت: نیروهای امنیتی طی عملیاتی علیه تروریست های داعش خیابانی المحکمه و المجسر را در نزدیی منطقه التامیم آزاد کردند و داعش را تار و مار کردند.
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم، منابع عراقی از آزادسازی مناطق جدید در الرمادی در غرب این کشور و هلاکت شماری از تروریست‌ها در شهر «هیت» خبر دادند.
 
به گزارش پایگاه النهرین، سرگرد مصطفی سمیر رئیس پلیس منطقه الحوز در شهر الرمادی گفت: نیروهای امنیتی طی عملیاتی علیه تروریست های داعش خیابانی المحکمه و المجسر را در نزدیی منطقه التامیم آزاد کردند و داعش را تار و مار کردند.
 
وی افزود: داعشی همزمان با پیشروی نیروهای امنیتی عراقی فرار کردند و نیروهای امنیتی با موشک اس پی جی مراکز آنها را هدف قرار دادند و تلفات و خسارات فراوانی به آنها وارد کردند.
 
هلاکت 13 داعشی در شهر هیت الانبار
 
شیخ عبدالرحمن النمراوی رئیس شورای همیاری فلوجه گفت: تروریست های داعش در شهر هیت در الانبار 13 نفر را که از پرداخت خراج به داعش خوداری کرده بودند را اعدام کردند.ساکنان شهر هیت از نیروهای امنیتی و مردمی خواسته اند که آنها را از شر داعش نجات دهند.
 
این در حالی است که وسام الحردان رئیس کنگره بیداری عراق از اقدام داعش در آتش زدن بیست مرکز تجاری در بازار فلوجه به علت نپرداختن خراج به داعش خبر داده بود.
 
حملات توپخانه ای به مراکز تکفیری ها در جنوب الرمادی
 
قاسم المحمدی فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: نیروی هوایی با همکاری اطلاعات مراکز داعش را در منطقه الجغیفی در شمال فلوجه هدف قرار دادند که بر اثر آن 11 داعشی به هلاکت رسیدند.در منطقه زنکوره در غرب الرمادی نیز نیروی هوایی عراق 15 داعشی را به هلاکت رساند و ادوات آنها را منهدم کرد.
 
وی افزود: بر اثر حملات توپخانه ای به مراکز داعش در منطقه الصدیقیه در جنوب الرمادی 22 داعشی به هلاکت رسید.
 
عملیات گسترده برای درهم شکستن داعش در الانبار طی روزهای آینده
 
شیخ عاشور الحمادی رئیس شورای بیداری غرب الرمادی بیان کرد: نیروهای امنیتی پیشروی های گسترده ای در شمال الرمادی و در منطقه البو ریشه ، البو جلیب و زنکوره انجام دادند و بیش از 50 داعشی را به هلاکت رساندند.
 
وی افزود: ‌نیروهای امنیتی و عشایری و مردمی و شورای بیداری به دنبال شروع عملیات گسترده در روزهای آینده در الانبار برای نابودی داعش هستند.
 
لغو مقررات منع آمد و شد در برخی مناطق الرمادی
 
دلف الکبیسی فرماندار الرمادی اعلام کرد: فرماندهی عملیات الانبار تصمیم به لغو مقررات منع آمد و شد در برخی مناطق الرمادی گرفته است و همزمان با این تصمیم تدابیر امنیتی در الرمادی حاکم شده است.
 
افزایش تلاش ها برای آزادی منطقه البو جلیب
 
کاظم الفهداوی رئیس پلیس الانبار گفت: نیروهای امنیتی ظرف ساعات آینده موفق به آزاد سازی منطقه البو جلیب از داعش می شوند و نیروهای و تدارکات گسترده نظامی به این منطقه رسیده است.
 
منابع عراقی از عملیات نیروهای امنیتی و مردمی در مناطق وادی حوران و اطراف منطقه البغدادی در الانبار و پیشروی در این مناطق خبر دادند.
 
ساکنان تکریت مسئول برقراری امنیت این شهر
 
کریم النوری مشاور رسانه ای هادی العامری دبیر کل سازمان بدر و سخنگوی نیروهای مردمی گفت: حفظ زمین های آزاد شده از وظایف ساکنان صلاح الدین با هماهنگی نیروهای مردمی و عشایری است.هیئت نیروهای مردمی به دنبال واگذاری امنیت مناطق آزاد شده به ساکنان این مناطق اعم از عشایر و پلیس است و پنج هزار داوطلب از ساکنان تکریت امنیت مناطق آزاد شده را برعهده دارند.
 
آتش در ساختمان رادیو داعش در موصل
 
منابع آگاه در موصل از آتش گرفتن ساختمان رادیو داعش در منطقه المامون در مرکز موصل و فرار داعشی ها از آن و توقف برنامه های رادیو داعش خبر دادند.
 
این منابع همچنین به برپایی مجالس عزا در موصل برای کشته شدگان داعش در تکریت و فرار تروریست های تکفیری از موصل به مرزهای سوریه از بیم شروع عملیات آزاد سازی موصل اشاره کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *