جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آغاز دور چهارم طرح تربیت حافظان قرآن

دوشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 413992
دبیر طرح تربیت حاظان قرآن سازمان اوقاف از آغاز دور چهارم طرح از روز اول فروردین‌ماه و اعلام نتایج آزمون دور سوم تا پایان فروردین‌ماه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس دور چهارم طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از روز اول فروردین‌ماه ۱۳۹۴ با نام نویسی از داوطلبان کار خود را آغاز کرد.

اعلام نتایج آزمون دور سوم تا پایان فروردین‌ماه

سید ‌محمد‌کاظم موسوی متقی دبیر طرح تربیت حاظان قرآن سازمان اوقاف در گفت‌وگو با فارس از اعلام نتایج آزمون دور سوم طرح تا پایان فروردین‌ماه خبر داد و گفت: کار تصحیح اوراق تا روز ۲۰ فروردین‌ماه در استان‌ها انجام و نتایج نهایی تا پایان فروردین‌ماه ۱۳۹۴ اعلام می‌شود.

وی از حضور بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این آزمون خبر داد و گفت: در آزمون سومین دوره طرح بیش از ۳۰۰ هزار نفر حضور داشتند و کسانی که در مجموع دو آزمون کتبی و شفاهی نمره ۷۰ از صد کسب کنند قبول و گواهینامه دریافت خواهند کرد.

جوایز طرح

موسوی از اعطای جوایز ارزنده به برگزیدگان به قید قرعه خبر داد و گفت: به برگزیدگان طرح به قید قرعه ۴۰ کمک هزینه سفر حج، ۴۰ کمک هزینه سفر عتبات و ۸۰ کمک هزینه سفر مشهد مقدس اعطا خواهد شد، البته قرعه‌کشی جوایز در استان‌ها برگزار می‌شود و مسئولان استان هم جوایزی به برگزیدگان اعطا می‌کنند.

آغاز نام‌نویسی طرح از ابتدای فروردین‌ماه

دبیر طرح تربیت حافظان قرآن از نام نویسی دور جدید طرح از اول فروردین‌ماه خبر داد و گفت: ثبت‌نام دور چهارم طرح تربیت حافظان قرآن از روز اول فروردین‌ماه همزمان با طرح آرامش بهاری آغاز و تا تکمیل سهمیه هر استان در سال ۹۴ ادامه دارد، البته کلاس‌ها از روز ۱۰ اردیبهشت‌ماه در بقاع متبرکه امام‌زادگان و مساجد و مراکز منتخب سراسر کشور آغاز خواهد شد.

طرح تربیت حافظان قرآن از سال ۱۳۹۱ توسط سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز و قرار است طی چهار سال یک میلیون حافظ قرآن تبیت شود، این سازمان به منظور تکمیل کادر آموزشی این طرح اقدام به راه‌اندازی مرکز تربیت مربی در شهر قم کرده که از ابتدای طرح تاکنون بیش از ۱۰۰ دوره طربیت مربی در این مرکز برگزار شده است، البته دوره‌هایی هم در استان‌های مختلف به منظور تربیت مربی برگزار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *