جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۳

توصیه‌ مهم به مسافران

شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۵
کد مطلب: 413750
رئیس ایرانی مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان گفت: استفاده از صندلی کودک در سوانح جاده ای؛ میزان خطر برای کودکان زیر یک سال را تا ۷۰ درصد و کودکان بالای یک سال را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شروع فصل مسافرت‌ها همیشه با رضایت و خوشحالی خانواده‌ها همراه است اما برگشت از مسافرت و پایان یک سفر ایمن به شروطی وابسته است که یکی از مهم‌ترین این موارد رعایت اصول صحیح رانندگی است که از مهم‌ترین ملزومات نیز در این زمینه رعایت بستن کمربند ایمنی است.

در این راستا پرفسور علی گرجی رئیس ایرانی مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان در کنار تاکید بر بستن کمربند ایمنی به تسنیم عنوان می‌کند: اگر صندلی کودک در خودروها نصب شود بین ۵۰ تا ۷۰ درصد مرگ کودکان در تصادفات جلوگیری به عمل می‌آید زیرا در سال ۹۳ بالغ بر ۱۷ هزار نفر در تصادفات کشته شدند که تقریباً ۳ تا ۴ هزار نفر کودک بودند.

پرفسور گرجی با اشاره به برآورد مالی در زمینه خسارات به کودکان به خاطر عدم نصب صندلی کودک در اتومبیل بیان داشت: شما یک کودک ۲ ساله را در نظر بگیرید که بر اثر تصادفی ضربه‌ای به سر وی وارد شود و در صورت ایجاد بیماری صرع برای این کودک باید تا آخر عمر دارو مصرف کند و اگر هیچ عمل جراحی نیز انجام ندهد با نرخ تورم امروز یک میلیارد تومان هزینه داروهای این بیمار می‌شود. بنابراین نقش پیشگیری بر بیماری‌ها و خسارات تصادفات بسیار اهمیت دارد.

رئیس ایرانی مرکز علوم اعصاب دانشگاه مونستر آلمان خاطرنشان کرد: بنابراین استفاده از صندلی کودک در سوانح جاده ای؛ میزان خطر برای کودکان زیر یک سال را تا ۷۰ درصد و کودکان بالای یک سال را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *