جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه های اردبیل عنوان کرد:

سفرهای نوروزی اردبیل۳ درصد افزایش یافت

شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 481431
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اردبیل از افزایش سه‌درصدی تردد مسافران در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی رحمتی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر تصریح کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ششم فرودین ماه سال جاری دو میلیون و ۴۶۶ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت‌شده است.

وی با بیان اینکه هفت درصد از ترددها خودرو سنگین و مابقی سبک است، اضافه کرد: اوج سفر در شش فرودین ماه با ۳۴۶ هزار تردد به ثبت رسیده است.

به گفته مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان بیشترین تردد در محور اردبیل- آستارا با ۸۴ هزار و ۸۸۶ مورد است و کمترین تردد نیز در محور اسالم با هفت هزار و ۳۸۳ تردد به ثبت رسیده است.

رحمتی تأکید دارد که در مقایسه با سال گذشته با وجود اینکه ۱۰ محور استان مجهز به تردد شمار نبود، سفرها افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش سفرهای خصوصی و کاهش سفرهای عمومی در خصوص وضعیت حمل‌ونقل مسافر در مدت زمانی ذکر شده ادامه داد: در این مدت ۵۸ هزار و ۸۶۵ نفر از طریق پایانه‌های استان با هفت هزار و ۲۰۵ دستگاه سفر جابه جا شدند.

وی افزود: در مقایسه با آمار سال گذشته تعداد مسافران دو درصد و تعداد سفر شش درصد کاهش دارد که این کاهش در کل کشور نیز به دلیل اقبال بیشتر به سفرهای خصوصی قابل‌مشاهده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان در خصوص وضعیت تردد در پایانه مرزی بیله سوار افزود: ۳۴ هزار و ۲۳۹ مورد تردد در این پایانه داریم که ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحمتی اوج تردد در پایانه را مربوط به روز ۲۵ اسفند با دو هزار و ۵۰۳ تردد عنوان کرد و متذکر شد: تردد سواری با ۹۷۱ دستگاه، ۶۷ درصد افزایش و تردد اتوبوس با ۱۴۹ دستگاه با ۴۷ درصد افزایش مواجه است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر درج اخبار متناقض از افزایش و کاهش مسافران پایانه مرزی تصریح کرد: مدیریت پایانه مرزی بر عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و با این وجود متأسفانه برخی مسئولان و اشخاص آمارهای غیر واقع که به حیطه وظایف آن‌ها مرتبط نیست ارائه می‌کنند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های مرزی استان با تائید کاهش مسافرت اتباع آذری از پایانه مرزی اضافه کرد: ورودی خارجی در این ایام ۱۰ هزار و ۶۸۷ نفر است که پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رحمتی آمار مسافران خروجی خارجی را ۱۰ هزار و ۴۱۵ نفر عنوان کرد و افزود: در این بخش نیز با افت ۱۱ درصدی مواجه هستیم.

وی تعداد ورودی ایرانی را چهار هزار و ۲۰۳ نفر با ۱۶۳ درصد افزایش و تعداد خروجی ایرانی را هشت هزار و ۹۳۴ نفر با ۲۱۳ درصد افزایش برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *