جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۲

عزیز سپاه در جلسه طراحی عملیات+عکس

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 413133
موقعیت به گونه ای بود که اغلب شهدای عملیات «بیت المقدس دو» بیشتر از تیر دشمن، از یخ زدگی پا و بدن و تقلیل توان جسمی به شهادت رسیدند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عکسی که مشاهده خواهید کرد به تاریخ زمستان ۱۳۶۶ منطقه عملیاتی ماووت موقعیت شهید شکری پور کنار رودخانه گیلاس به ثبت رسیده است.


از سمت راست سردار علی شادمانی فرمانده لشکر ۳۲ انصار الحسین همدان و معاون عملیات ستاد کل فعلی، سردار عزیز جعفری فرمانده قرارگاه قدس و فرمانده کل سپاه پاسداران فعلی و سردار امین شریعتی که فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا را در آن سالها به عهده داشت در مقر فرماندهی لشگر ۳۲ انصارالحسین(ع) پیش از عملیات بیت المقدس ۲ نشسته اند و روی نقشه نتیجه شناسایی و طرح عملیات آتی را تشریح می‌کنند.

شهید علی چیت سازیان معاون اطلاعات لشگر ۳۲ انصار الحسین نیز در این جلسه حضور دارد که چند روز پس از این جلسه به شهادت رسید.

پایان این جلسه عزیز جعفری فرمانده قرارگاه قدس طرح لشکر ۳۲ انصار برای اجرای عملیات را تایید کرد.

این عملیات که در سال ۶۶ در منطقه عمومی سلیمانیه برای پشتیبانی از عملیات کردهای معارض عراقی علیه ارتش بعث عراق انجام شد به دلیل شرایط جوی بسیار نامناسب از قبیل بارش برف سنگین، یخبندان جاده ها و برودت هوا از جمله عملیات های بسیار دشوار محسوب می‌شود که نیروهای مامور به منطقه بخش قابل توجهی از انرژی خود را معطوف به آماده سازی و نگه داری جاده ها، تعویض پی در پی نیروها از مواضع استقراری، و دشواری های عملیات آمادی می کردند.

موقعیت به گونه ای بود که اغلب شهدای این عملیات بیشتر از تیر دشمن، از یخ زدگی پا و بدن و تقلیل توان جسمی به شهادت رسیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهروز
بجز جعفری که فرمانده اصلی هست این دو سردار سمت های بالای نظامی دارند درست نیست تصویرشون رسانه ای بشه
Switzerland
من ساکن اروپام و یک سکولار اما هرگاه رسانه ها به سردار سلیمانی و اقداماتش اشاره می کنند سراسر وجودم پر از غرور و افتخار می شود. و یاد سردارانی همچون آریوبرزن و سورنای ایرانی می افتم. فرزندانمان در تاریخ به او افتخار خواهند کرد که مدافع میهن دور از مرزهای ایران زمین و در برابر وحشی ترین قوم تاریخ مدرن بود. پیروز و سر افراز باشی سردار همه ایرانیان از هر گرایشی حتی سلطنت طلبان به تو افتخار می کنند.