چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

حمایت اوباما از تشکیل دو کشور در فلسطین

شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب: 412668
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: "رییس جمهوری این کشور برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه همچنان از تشکل دو کشور فلسطین و اسراییل حمایت می کند."
به گزارش جهان به نقل از العالم، "جان کری" تاکید کرد که "باراک اوباما، برای حل مناقشه خاورمیانه از طرح تشکیل دو کشور فلسطین و اسراییل حمایت می کند."

خبرگزاری فرانسه در این خصوص اعلام کرد که کری در حاشیه کنفرانس بین المللی اقتصادی شرم الشیخ مصر گفت: موضع آمریکا همواره حمایت از صلح بوده و اوباما نیز برای حل و فصل مناقشه خاورمیانه به راه حل تشکیل دو کشور پایبند است.

کری در حاشیه این کنفرانس با عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار و درباره راه های از سرگیری روند صلح بحث و گفت وگو کرد.

پادشاه اردن نیز در این نشست هشدار داد که تاخیر در دستیابی به راه حل عادلانه فراگیر برای مساله فلسطین بر مبنای تشکیل دو کشور، منطقه را در معرض کشمکش و تنش های بیشتر و در نهایت تغذیه تروریسم و افراطی گری قرار خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *