يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
در برنامه "متن حاشیه" مطرح شد:

پاسخ رئيس سازمان‌مالياتی به گلايه نعمت‌زاده

بنی‌صفار: افزایش مالیات فقط مربوط به تولید نبود
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 412074
رئیس سازمان مالیاتی تهران با حضور تلفنی در برنامه متن حاشيه درباره وضعيت ماليات در بودجه سال اينده كل كشور توضيحاتي ارائه كرد.
پاسخ رئيس سازمان‌مالياتی به گلايه نعمت‌زاده
به گزارش جهان، حسين بني صفار با رد افزایش اخذ مالیات از تولیدکنندگان گفت: در قانون مالیاتی امتیازهایی برای بخش تولید در نظر گرفت شده است که طبق اصلاحیه قانون مالیات حمایت از تولید بیشتر شده است.

وي با اظهار ‌بي‌اطلاعی از گلایه نعمت زاده وزیر صنعت از سازمان مالیاتی کشور ادامه داد: ما در قوانین مالیاتی امتیازاتی را در قالب معافیت برای حمایت از بخش های صادراتی، تولیدی قائل شده است.

رئیس سازمان مالیاتی تهران درباره نحوه اخذ مالیات در سال جدید نيز اظهار داشت: در پیش‌بینی سال جدید به مالیات توجه شده اما افزایشی در مالیات صورت نگرفته است.

بنی صفار افزود: برای دریافت مالیات در سال جدید دو راهکار در نظر گرفته شده که یکی افزایش چتر مالیاتی ديگري جلوگيري از فرار مالیاتی است.

وی درباره نحوه شناسایی فراریان مالیاتی توضیح داد: در این مورد سازمان از دو راهکار جهت شناسایی این افراد بهره می برد که به موجب قانون سازمان مکلف به تهیه بانک اطلاعاتی مالیات دهندگان شده که این در حال تکمیل است.

بني صفار با اشاره به آنكه، سایر دستگاه ها هم مکلف به تحویل بانک اطلاعاتی ـ مالیاتی خود به سازمان مالیاتی کشور شده‌اند تايد كرد: در این مرحله برخی فراریان مالیاتی شناسایی می‌شوند و از سوی دیگر با اجرای قانون جامع مالیاتی بخش دیگری از کسانی که از مالیات دادن فرار می‌کردند، شناسایی می‌شوند.

وي در پاسخ به سؤالي درباره پیش‌بینی میزان درآمد حاصله پس از شناسایی فراریان مالیاتی گفت: تا این افراد شناسایی نشوند، نميتوان رقم دقیقی را پیش بینی کرد.

رئیس سازمان مالیاتی تهران با رد اتهام نعمت زاده مبنی بر اخذ مالیات از بنگاه های اقتصادی بیش از سقف مصوب قانون اظهار داشت: امسال سازمان فقط توانست ۹۶ درصد درآمدهای پیش بینی شده را محقق کند و ۴ درصد از رقم تعیینی فاصله دارد. اما افزایش مالیات فقط مربوط به تولید نبود بلکه سایر بخش های کشور نیز مالیات پرداخت کرده اند که در بخش تولید اگر هم رشدی بوده باشد، رشد مورد نظر آقای وزیر صحيح نیست.

وی درباره احتمال افزایش مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: احتمال آن کم است اما اگر هم این رقم از ۸درصد سال قبل به ۹ درصد برسد، به وزارت بهداشت تعلق خواهد گرفت تا بتواند در بخش خدمات مصرف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *