سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۲

حذف بازرگانان بزرگ؛ صنعتگران ماندند!

سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 411876
حذف علينقي خاموشی، علا ميرمحمد صادقی، محمدرضا بهزاديان نژاد، علي اصغر بهرامن،‌ و خيلي هاي ديگر و جايگزيني آنها با افراد جديد را بايد نشان تحول در اتاق بازرگاني ديد.
به گزارش جهان به نقل از "اتاق پرس"، حذف علینقی خاموشی، علاء میرمحمدصادقی، محمدرضا بهزادیان‌نژاد، محمدرضا بهرامن،‌ محمد مهدی راسخ، جمشيد عدالتيان، سيد حميد حسينی و خیلی های دیگر و جایگزینی آنها با افراد جدید را باید نشان تحول در اتاق بازرگانی دید.

شاید بتوان مهمترین اتفاق انتخابات اتاق بازرگانی را شکست سخت لیست منتسب به اصلاحطلبان دانست. لیست موسوم به خواستاران تحول در اتاق بازرگانی که در روزهای گذشته تحرکات زیادی داشت و دیدارهایی با آیت الله هاشمی رفسنجانی، محمدرضا عارف و برخی دیگر از چهره های اصلاحطلب، نتوانست توفیقی کسب کند.

حذف بازرگانان بزرگ

مهمترین اتفاق بخش بزرگان را باید در حذف دو چهره تاثیرگزار دید؛ جایی که سید حمید حسینی و مجیدرضا حریری دو عضو تاثیرگزار اتاق فعلی از راهیابی به اتاق فردا بازماندند.

سید حمید حسینی عضو هیات رئیسه اتاق تهران در دوره هفتم، لیدر و هدایتگر طیف خواستاران تحول برای حضور در انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بود که در کمال ناباوری اطرافیانش نتوانست به مرز ۶۵۳ رأی نزدیک شود

جمشید عدالتیان و محمدمهدی رئیس‌زاده دو نامزد شاخص دیگری بودند که از لیست تحول‌گرایان در اتاق نتوانستند به پارلمان بخش خصوصی راه یابند.

مسعود دانشمند و مرتضی عراقچی (برادر عراقچی معاون وزیر خارجه) دو وزنه اصلی لیست ائتلاف بزرگ در بخش بازرگانی و سیدمحمد صدرهاشمی‌نژاد ( موسس بانک اقتصاد نوین و کاظم سماک) که محوریت لیست کانون کارآفرینان توسعه‌گرا را برعهده داشتند، دیگر بازندگان بزرگ انتخابات بودند.

صنعتگران پابرجا ماندند!

شاید تنها بتوان در کنار حذف علینقی خاموشی (عضو قدیمی و رئیس سابق اتاق بازرگانی) و محمدمهدی راسخ (دبیر کل اتاق تهران)، از رأی نیاوردن مسعود حجاریان مدیرعامل بیمه ملت، مجید صدری مدیرعامل رایتل، به عنوان اتفاق ویژه این بخش یاد کرد.

محسن مهرعلیزاده تنها نامزد اختصاصی خواستاران تحول بود که توانست رای بیاورد و سایر نفرات انتخابی نیز کاملا قابل پیش بینی بودند.

معدن و دو ناکام بزرگ

همانطور که انتظار می‌رفت پدرام سلطانی و فریال مستوفی توانستند رأی اول و دوم این بخش را از آن خود کنند اما علاء میرمحمدصادقی،‌ عضو برحسته حزب مؤتلفه و علی اصغر بهرامن رئیس خانه معدن که هر دو سابقه زیادی در اتاق بازرگانی دارند، در اتفاقی عجیب نتوانستند در بین ۴ منتخب بخش معدن باشند تا دو چهره جدید به نام های “مرتضی لطفی ” و ” سید بهادر احرامیان” جایگزین آنها شوند.

دو اتفاق غیر منتظره دیگر در کشاورزی

همگان فکر می کردند محمدرضا بهزادیان‌نژاد که در بخش کشاورزی شرکت کرده بتواند با رای اول این بخش به اتاق راه پیدا کرده و سودای ریاست را نیز داشته باشد. اما در کمال ناباوری، او مغلوب شد تا برای دومین بار پیاپی نتوانتد به اتاق راه پیدا کند. البته او دور قبل، ردصلاحیت شده بود.

شاهرخ ظهیری نیز که از او به عنوان پدر صنعت غذا یاد می‌شود، دیگر گزینه شناخته‌شده و مطرح گروه ائتلاف بزرگ در انتخابات بود که ناباورانه موفق به کسب رأی نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *