جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۸
۹۱
نمی‌گذاریم عده‌ای با پول کثیف در سال ۹۴ به پیروزی برسند!

دستگیری «ح.الف» چه ارتباطی با اظهارات جدید ترکان دارد؟

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 411413
مشاور ارشد رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای که به عنوان تیتر اول روزنامه دولت انتخاب شده، با تاکید بر این که پول‌های کثیف بخشی از مدیریت کشور را درگیر کرده، گفت: عده‌ای می‌خواهند در سال ۹۴ با پول‌های کثیف وارد بازی سیاسی شوند. ما سکوت نخواهیم کرد و سال ۹۴، سال افشای آنهاست.
دستگیری «ح.الف» چه ارتباطی با اظهارات جدید ترکان دارد؟
به گزارش جهان، روزنامه ایران تیتر اول شماره امروز ۱۷ اسفند ۹۳ خود را به مصاحبه با مشاور ارشد رئیس جمهور اختصاص داده است. اکبر ترکان در این گفتگو تصریح می کند: نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال ۹۴ به پیروزی برسند و هر جا نیاز به افشا باشد، این کار را می‌کنیم. آنچه در پی می آید متن این مصاحبه است:

مشاور ارشد رئیس جمهوری سال ۹۴ را سال افشای کسانی دانست که می‌خواهند با پول‌های باد آورده و کثیف وارد بازی سیاسی شوند و تأکید کرد: نمی‌گذاریم عده‌ای با پول‌های کثیف در سال ۹۴ به پیروزی برسند و هر جا نیاز به افشا باشد، این کار را می‌کنیم.

اکبر ترکان این مطلب را در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی «ندای ایرانیان» مطرح کرد و گفت: احمدی‌نژاد یک فرد یا یک دولت نبود، بلکه یک جریان برنامه‌ریزی شده را با خود داشت. اما این جریان اکنون مدعی است که احمدی‌نژاد را نمی‌شناسد، در حالی که اینطور نیست. این جریان فکری، سیاسی و اقتصادی منافع‌اش در استفاده از موقعیت‌های بادآورده دولت قبل بود. حتی اگر ده بار هم خودشان را غسل کنند و آب بکشند، نمی‌توانند تخلفات خود و همراهی‌شان با تخلفات را انکار کنند.

وی با اشاره به اینکه این‌ها هر اسمی روی خودشان بگذارند و هر ائتلافی برای انتخابات‌ انجام دهند، نمی‌توانند ازپول‌های کثیفی که به دست آورده‌اند تبری بجویند، تصریح کرد: آنها با این پول‌های کثیف می‌خواهند درآوردگاه‌های سیاسی سال ۹۴ شرکت کنند و اینکه سال ۹۴ ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست. ترکان با بیان اینکه هزار بار پوستین خود را عوض کنند نمی‌توانند دست‌های آلوده به فسادشان را بپوشانند، ادامه داد: با تشکیل ائتلاف‌های جدید، اسامی جدید و شعارهای جدید می‌خواهند بگویند ما آدم‌های گذشته نیستیم تا اینکه اقبالی از سوی مردم به سمت آنها پیدا شود، اما فسادهای اقتصادی و ورود پول‌های کثیف به عرصه مدیریت و اقتصاد کشور را ما نباید فراموش کنیم. مشاور ارشد رئیس جمهوری با اشاره به اینکه همین الان پول‌های کثیف و قاچاق بخشی از مدیریت کشور را درگیر کرده است، تأکید کرد: ما نباید اجازه تکرار این امر را بدهیم. مسلماً عده‌ای می‌خواهند در سال ۹۴ با پول‌های کثیف و بادآورده وارد بازی سیاسی شوند و البته ما هم سکوت نخواهیم کرد. سال ۹۴، سال افشای آنها است.

ترکان در پاسخ به این سؤال که اگر دولت یازدهم نتواند وعده‌هایش را عملی کند، قطعاً در سال سوم حرکت خود تضعیف خواهد شد، خاطرنشان کرد: کسانی که تا دیروز دست‌شان در جیب دولت بود و امروز این دست کوتاه شده است مانع حرکت ما هستند، هر جا ما به نقطه کانونی فسادهای آنها می‌رسیم سر و صدا‌ها بلند می‌شود. هر جا از آنها بحث می‌کنیم خط و نشان کشیدن‌ها علیه دولت شروع می‌شود. کسانی که در فاجعه دولت احمدی‌نژاد شریک بودند امروز خود را مبرا از هر گونه گناهی می‌دانند، کسانی که از مفاسد اقتصادی رانت و رشوه گرفتند تا همراه باشند و سکوت نکنند امروز خود را علیه‌السلام می‌دانند. این‌ها نمی‌دانند که تمام اسامی آنها موجود است و دولت اگر بخواهد می‌تواند اسامی آنان را فاش کند. وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، بزرگ‌ترین دستاورد دولت را بازگرداندن آرامش به بازار و مهار تورم دانست و در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند این دستاوردها ناشی از حرکت خود به خودی بازار کشور بوده است، اظهار کرد: نه اصلاً اینطور نیست؛ من نمی‌خواهم بگویم همکاران من در دولت کوه را جابه جا کردند، اما اگر اقتصاد ایران روند خودش را طی می‌کرد، الان نرخ رشد اقتصادی کشور صفر بود.

این سیاستمدار گفت: پایین آمدن قیمت نفت در کنار پروژه‌های نیمه تمام و اقتصادی که به دلیل تحریم‌ها ضعیف شده بود جایی برای حرکت طبیعی بازار برای خروج از رکود نمی‌گذاشت. کسانی که مدعی‌اند دولت کار چندانی انجام نداده است وقتی نرخ رشد منفی را در دولت گذشته دیدند بهتر بود اعتراض می‌کردند. اینکه امروز عده‌ای نشسته‌اند و می‌گویند دولت یازدهم در جهت اقتصادی حرکتی نکرده است، یا از وضعیت مملکت اطلاعی ندارند یا خود را به بی‌اطلاعی می‌زنند.

به باور وی، وقتی ما توانستیم بعد از دوسال جهشی واضح در عرصه صادرات غیر نفتی پدید آوریم، یعنی در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌ایم. مگر تسهیل تولید، افزایش صادرات و مبارزه با رانت خواری اقتصاد مقاومتی نیست.

به گزارش جهان، به نظر می رسد دستگیری «ح.الف» مفسد اقتصادی و یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی ، رابطه تنگاتنگی با موج جدید حمله اعتدالیون و اصلاح طلبان، به اصولگرایان داشته باشد. البته این موج از همان روزی آغاز شد که «پول های کثیف» در ادبیات سیاسی دولتمردان رواج پیدا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
جناب آقای ترکان مشاور محترم رئیس جمهور چرا بجای این بگم بگم ها کاری نمیکنید که ریشه این فسادها و این پولهای کثیف گرفته شود اگر دلسوز این مملکت و این نظام باشید .
علی
خودش متهم ....
فراز
فرار به جلوی مهندس ترکان و دوستان...
این ره که تو میروی به ترکستان است چون مشاورت ترکان است .
حسن قلی
Iran, Islamic Republic of
جناب ترکان راستی خودت از چند جا داری حقوق دریافت می کنی ؟؟؟ راستی چند تا مسئولیت داری ؟؟؟؟ فکر میکنم یا خیلی آدم کم داریم تو مملکت یا اون پستهایی که شما مسئولشونی فاقد اهمیت است . راستی او حقوقهایی که شما بابت اون پستها میگیری تمیزه ؟؟؟؟؟
راستی یکی از آقا زاده ها یی که شماها چاکرشون هستید دارن تو دادگاه به دلیل پول کثیف محاکمه مکنن درسته یا نه ؟؟؟؟؟
اصغر
همانطور که روحانی با نماد کلید آمد دولت بعدی باید با نماد ...جارو به میدان بیاید
Norway
بابا جان سوء استفاده چی که اصولگرا و اصلاح طلب ندار د. بعضی خودشان بدجوری ذغال فروشند....
دست پیش گرفته!....
نادر
Austria
داداش مهدی دیگه از شما انتظار نبود که اینطوری یگی ... یعنی میگی تیشه وتَبَر ورداره و خودشو از ریشه بزنه ؟؟ یه حرفهائی میگی ها ...
مهردادبابصیرت و نابغه
ترکان شباهت به...
تجربه به ما ثابت کرده کسی را که جلوتر وبلندتر از همه داد میزنه آی .....
Iran, Islamic Republic of
باید پول های تمیز وارد شود ...
چرندوپرند
پول تمیز و نو بدون علامت ونماد هسته ایی وقدس
علي
مقصر آقاي احمدي نژاد است كه نام ...را كه در مفاسد نقش داشته‌اند،...
Iran, Islamic Republic of
اینها همه حرف هست اولین اسمی که اعلام کنی اون اسم میره قوه قضائیه ازت شکایت میکنه و باید با مدارک کافی بتونی تو دادگاه ثابت کنی اگر هم می تونستی ثابت کنی...
لطفا اقاي .... هم از پول هايي كه از رحيمي گرفته بود توضيح بده اخه شما هم خيلي دلواپسيد!!!!
زرديني
Iran, Islamic Republic of
آقاي تركان شما خواهشا دم از فساد و پول كثيف نزنید ...
زرديني
Iran, Islamic Republic of
راستي آقاي تركان شما چه نسبت سببي با آقاي م.ه داريد؟؟؟...
Iran, Islamic Republic of
ميگن م ه دامادشه
چه ربطی داره
Iran, Islamic Republic of
زن م.ه. دختر عموی م.ه. هست. ....
همین افشاگر هام نوعی بازی سیاسی ، وگرنه با اعمال روشهای قاطع و عادلانه مشکلا حل میشه و جلوی فاسدهای جدید هم گرفته میشه
جناب ترکان مجوز هایی که باعث این فسادهای بزرگ میشه رو که مردم نمیدن ، دادن این مجوزهای از رده و مقامات کسانی مثل شما بر میاد.
یکم به جای افشاگری ، اصلاح کن.
سعيد
Iran, Islamic Republic of
جالبه كه ايشان به مبارزه و افشاگري در مورد اين موارد نه مطابق فرمايشات آقا بلكه مطابق نيات سياسي خودشون عمل ميكنن. هرجا كه ديديم مي بازيم ميگرديم يه فساد پيدا كنيم!! اگر فسادي هست شرعاً و قانوناً شمايي كه مسئولين بايد باهاش مبارزه كنين نه اينكه بذارين باشه تا بعدها ازش سو استفاده كنين.
....اول یکی بایدپولهایی که درکیش جمع کرده ازخودش بگیره
مهسا
فرمودید دولت اگر بخواهد میتواند اسامی را فاش کند به مسئله مهمی اشاره کردید! خب پس چرا نمیکند، منتظر چه هستید اجرای نکردن عدالت و جلوگیری نکردن از فساد قرار است با چه معامله شود؟ و اگر اینان به این معامله تن دهند دیگر اسامی فاش نخواهد شد یا بنا به مصلحتی فاش خواهد شد؟
Iran, Islamic Republic of
از بس خندیدم مردم
ایرانی
باسلام
1.آقای احمدی نژاد خود را در حاله ای از نور دیده بود و....
2.آقای روحانی معجزه کرده است و.....
3. حتما بعدیش ...
United States
بگم بگم این اقا که انگار با دکتر احمدی نژاد خصومت شخصی داره خیلی بامزست
باید دید احمدی نزاد با این چکار کرده که اینطوری داره ...
سرور
کلا ظاهرش خشن هست اما جوک زیاد داره مثل آبگوشت بزباش،قرمه سبزی،وام تولید و آخری هم کشف پول کثیف توسط وی!
Iran, Islamic Republic of
این مرد خودش جزو ....
جناب ترکان؛ وجود پولهای کثیف اول کسانی رو زیر سوال می بره که تبلیغات میلیاردی داشتند ....
کمک 5 میلیاردی بابک زنجانی به ستاد انتخابات بنفش را یادش رفته است !!!
مثلا 900میلیون تومان از یک...
شما دیگه چرا بگم بگم راه انداختید؟؟؟
شما که پاک و مبرهنید !!!!!! بگم بگم مال بدبخت بیچارهایی مثل ماست که رییس جمهورشون خانه روستایی میرفت نه اونکه رییس جمهورش برای تبلیغات فقط خونه ایثارگران پایتخت اونم کسانیکه وضع مالی خوب دارن میره تا بگه ببینید ما به اینا چقدر رسیدگی کردیم !!!!!!!!!!!!!
رییس جمهور شما اختلاص 3000 میلیاردی در دولت اش به وجود نمی آمد و معاون اش به جرم اختلاس زندانی و جریمه نمی شد رفتن به خانه های روستایی پیشکش
تندرو بی سواد تازه به دوران رسیده
Iran, Islamic Republic of
آقای ترکان نشان داد، از عهده آبگوشت بزباش هم بر نمی آید.
Iran, Islamic Republic of
خداوندا، همگی ما را عاقبت به خیر گردان و ما را از شر دشمنان در امان بدار.
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
دم اين تركان گرم كه هر وقت حرفي ميزنه ما يك شكم سير آبگوشت ميخوريم. چه بسا با قهوه خونه هم زدو بند كرده باشه و در اين نوبت آتي انتخابات به جاي بازار آهن فروشها ، برگه هاي تعرفه راي، سر از قهوه خانه درآورد.
....
ابگوشت بزباش
Iran, Islamic Republic of
اظهرات ترکان یک جوک است .سیاهنمایی وفرافکنی.ا...
محمد
از هرکس این حرفها باورمان شود از شما و بعضی از هم طیفهایتان خیر . ....
نکنه منظور پولهای کثیفی که بعض موسسات مثلا خیریه زیر نظر محکوم فتنه برای آقای ... تو ریاست جمهوری 92 خرج کردند!؟
SAABER
Canada
نمی‌گذاریم عده‌ای با پول کثیف در سال ۹۴ به پیروزی برسند!
....
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
صدای خانه سالمندان....
ازظلم حذرکن اگرت باید ملک
درسایه معدلت بیاسایدملک
با کفرتوان ملک نگه داشت ولی
باظلم ستمگری نمی باید ملک
اکبر بزباش
فقط حرف وشعار
فیضیه
م.ن رو که یادت هست اقای ترکان می خوای خبرش کنم....
محمد
این دولت خیلی پاکیزه است !!!

....
محمد
چرا بقیه حرف ها را سانسور کردید؟
خب اگر ما نگوییم این تدبیری ها فکر میکنند ما لالیم و کور که خیلی چیزها را ببینیم
لطفاً بجای اسامی که نوشتم ... بگذارید و آنرا نشر دهید
زده به سرش
Iran, Islamic Republic of
کی داره ادعا می کنه واقعا جالبه
علی
اقای ترکان دولت اعتدال شما چندین وزیر دارد که ....
رادارگریزجهنمی
Iran, Islamic Republic of
حالا شما تدبیری ها چرا اینقدر ترسیده اید؟ مگر مردم که اینقدر تعریفشان می کنید عقل و بصیرت و هوش ندارند که به ادعای ... تو به یه عده آدم دزد و .. رای بدهند؟ ...
کاظم
اقا يک پيشنهاد دارم چون اسامى مفسدان اعلام نميشود اسامى پاک دستان را اعلام نماييد چون هم تعدادش کم است وهم منع قانونى ندارد!!!
کیوان
Iran, Islamic Republic of
...
میگن دزده به همراه مردم می دوید و داد می زد آی دزد آی دزد
Iran, Islamic Republic of
من آبگوشت بز باش می خوام
majid
Iran, Islamic Republic of
ساقیا هوشیار کن ....
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط ميدونم در دولت قبل هزاران هزار ميليارد پول جابجا و اختلاس شد ...
سیدحسن
France
غیب می گی . آن دنیا باید جواب پس بدی . کار بد از هرکسی سر بزنه بده واز مسئولان بدتر .
این آقا معاون وزیر در دولت احمدی نژاد بوده و تجربه راجع به پولهای کثیف و آبگوشت بزباش را با گوشت و پوست خودش لابد حس کرده.
طفلکی باورش شده ها!
حسن
وقتیکه حرفهای اقای ترکان شنیدم . افسوس خوردم . واینقدر به این حرفهای مشاور خندیدم . همسایه ها متوجه خنده ام شدند . پیش خودم گفتم زمانه هوش و حواس این مشاورین را چقدر دچار حواس پرتی کرده که گذشته خودرا بیاد ندارند
مهدی
عجب بازی کثیف و زشت و ناجوانمردانه ای...
Payam
گويا ايشان نگاهي به اطراف نمي اندازند يا مردم را بلا نسبت كر و كور حساب ميكنند ....
چرند وپرند
جناب ترکان فرار به جلو را بعد از دستگیری ح.ا توسط سپاه شروع کرده اید....
امیرسعید ابوزهرا
یه ضرب المثل بورکینافاسویی میگه:
چوبو ورداری گوربه سیاهه الفرار....
....
مهدی
تند نرو اکبر خان موتور میسوزونی ....
مثل اینکه دستگیری یک مفسد کلان اقتصادی به نام ح - الف بد جوری این آقایون را ........
كمالي
بررسی رابطه ترکان و زنگنه در وزارت نفت ...
مسعود
اصلا این... رو من می‌بینم یاد پول کثیف می‌افتم.....
رضا
اقای ترکان سلام. خیلی تابلو بود ها........
علي
...زيرا به مرغ پخته هم بگويي، خنده‌اش ميگرفت!!! ...
امیر
باز یکی چوب برداشت...؟!!!
من ابگوشت بزپاش میخوام
حسینی
آهان بابا معلوم شد این شلوغ بازی ها از کجا آب می خوره!!!
....
ali
اقاي تركان فايل صوتي دامادآقاي ن.... رو شنيدي؟نشنيدي لابد يا خودت و به اون راه مي زني
...
دزدی بامردم میدوید میگفت دزدرابگیرید.
کاظم
خدايا اين مسولين چون موجبات خنده مارا فراهم مينمايند به انان جزاى خير بده
کارديگرى بلد نيستند
نسل اول
بنطر حقیر نمایندگان محترم مجلس باید طی یک نامه سرگشاده از دولت روحانی بخواهند لیست افراد مورد نظرآقای ترکان را به قوه قضائیه ارائه دهند تا بهانه دیگری برای توجیه شرایط وخیم اقتصادی باقی نماند
درود بر تدبیر آقای ترکان در کشف آبگوشت بزپاش
محمد دماوندی
سلام اقای ترکان بیاد دارید که خود شما چطوری وارد سیاست شدید ...
سینا
اگه قراره مبارزه با مفسد اقتصادی بشه که ...
اقای ترکان می خواهد تمام اصول گرایان را به جریان انحرافی پیوند بزند ...
United Kingdom
جناب ترکان زیاد جوش نزن ....چنان صنعت پخت ابگوشت و قرمه سبزی نشونت بدن تا یادت بیاد
Iran, Islamic Republic of
مثل پولهايي كه رحيمي به نماينده ها داد اونم پولهاي كثيف بود چون از محل پولهاي رشوه بود
Iran, Islamic Republic of
خیلی ربط داره فکر کن
شریف مهجر
اقای ترکان نمی دانم چرا از گذشته دوران دهه اول انقلاب فاصله گرفتید وهمیشه ایه یئاس می خوانید و به شکل ادم های دارای بغض سخن می گویید وملت بزرگ را تحقیر می کنید روزی که شما از ابگوشت بزپاش حرف می زدید ماهواره فجر که ازافتخارات جوانان کشور است به هوا پرتاب شد خلاصه اینکه فاین تذهبون..
مبارز علیه مفت خوران
آقای ترکان
حواست هست چی داری میگی؟؟؟
پرونده های موجود در قوه قضائیه تماما مربوط به همفکران شماست !!! تمامی پرونده ها بیانگر فساد در خاندان سطلنتی ا.ه، رئیس جمهور و دولت اسبق س.م.خ، شخص خودت و همپیاله های شماست!!!
نمیترسی که یک روز پرده ها کنار بره و اسرار واقعی پول های کثیف و خیانتها کنار بره ؟؟!! . . . .
اونوقت چه جوابی دارید ؟!؟!؟!
غفاری
آقای ترکان زمان مصرف اینکه دولت قبلا خورده و برده است گذشته! الان زمان این است که این دولت چکار کرده است. دو سال دیگر هم بگوئید دولت بعدی میآید و انجام می دهد.!
Finland
تحقیق و تفحص ازمیزان هزینه انتخاباتی....
سیستانی
...:ازسیاست واقتصادوتورم زیرصفرهیچ اطلاعی ندارم!ا...
ldka
به این چشم‌ها و ژست میاد ....