دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اوراق‌مشارکت مترو‬‎ باتضمین دولت‌وشهرداری

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 410139
نمایندگان مجلس مصوب کردند که تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های قطار شهری به نسبت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری‌ها با نرخ مالیاتی صفر است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، جزییات این لایحه را مورد رسیدگی قرار دادند.

وکلای ملت پیش از این در بخش درآمدی بند "د" تبصره ۶ به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده بودند به‌‌طور مشترک یا انفرادی با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تأیید وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) تا سقف ۷۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و آیین‌نامه اجرائی آن توسط شهرداری‌ها منتشر کنند.

نمایندگان مجلس امروز نیز در بخش هزینه‌ای این بند مقرر کردند حداقل ۵۰ درصد از سقف اوراق موضوع این بند به طرح‌های قطار شهری اختصاص یابد.

مجلس در بند «هـ» این تبصره مقرر کردند که تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های قطار شهری به نسبت ۵۰ درص دولت و ۵۰ درصد شهرداری‌ها با نرخ مالیاتی صفر است و تضمین ۵۰ درصد سهم دولت بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *