جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳

جوابیه استانداری سیستان‌وبلوچستان به یک خبر

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 409488
امنيت مقوله اي چند وجهي مي باشد كه به اشتغال، مشاركت مردمي و جلب سرمايه اجتماعي، جغرافياي سياسي، اقدامات نرم افزاري، عمران و آباداني و تقويت زيرساختهاي امنيتي مرتبط مي شود.
به گزارش جهان نيوز، پيرو درج مطلبی با عنوان «درخواست مردمی برای عزل استاندار سیستان و بلوچستان/ اعتراض به سیاست‌های دولت» مورخ ۹۳/۱۱/۱۲، جوابیه ای از سوی استانداری سیستان و بلوچستان ارسال شده، که متن آن بدین شرح است:


۱- مردم استان سيستان و بلوچستان اعم از شيعه و سني به جمهوري اسلامي ايران و آرمانهاي بلند آن ايمان و اعتقاد داشته و از رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامي همواره حمايت نموده و وفاداري خود را نشان داده اند. اقشار مختلف مردم خود را در پيشرفتها وموفقيتهاي نظام سهيم مي دانند.

۲- نويسنده محترم مطلب مذكور ضمن تقدير از اقدامات دولت در بخش عمراني و اقتصادي، امنيت دراستان را دغدغه مردم عنوان نموده است. لازم به ذكر است امنيت مقوله اي چند وجهي مي باشد كه به اشتغال، مشاركت مردمي و جلب سرمايه اجتماعي، جغرافياي سياسي، اقدامات نرم افزاري، عمران و آباداني و تقويت زيرساختهاي امنيتي مرتبط مي شود.فعاليتهاي دولت اعتدال و اميد در برقراري امنيت در استان در راستاي پركردن شكافهاي قومي و مذهبي ايجاد شده از گذشته مشاركت دادن اقوام و مذاهب مختلف در مديريت استان و در تامين امنيت و بومي كردن امنيت بوده است كه نتايج آن در كوتاه مدت كاهش آمار عمليات تروريستي گروههاي معاند، افزايش آمار نادمين و افرادي كه با تقاضاي عفو به دامان نظام بازگشته اند و برقراري امنيت رواني به مردم بوده است. از ديگر دستاوردهاي دولت در بخش امنيت مي توان به انتقال ناامني ها و عمليات تروريستي از داخل شهرهاي استان به حاشيه مرزهاي كشور و به حاشيه راندن تروريستها و فرار آنان به درون كشورهاي همسايه بوده است كه نشان از موفقيت نيروهاي انتظامي و امنيتي در برون راندن ناامن كنندگان جامعه از كشور است. سه بار سفر استاندار به كشور پاكستان و انجام اقدامات ديپلماتيك با مقامات پاكستاني براي فشار بر تروريستها و ناامن كردن فضاي خارج از كشور براي آنان از ديگر اقدامات نرم افزاري تامين امنيت در استان بوده است. دستگيري باند تروريستي عامل شهادت تعدادي از كارمندان دولت و ماموران انتظامي استان از ديگر موفقيتهاي نيروهاي امنيتي و انتظامي با مديريت شوراي تامين استان و شهرستانها و همكاري معتمدين و روحانيون اهل سنتي مي باشد كه نويسنده مطلب مذكور در سايت آنان را به اشتباه گروههاي تكفيري و خواص راز آلود معرفي كرده است.

از طرف ديگر طبق اظهارات مسئولان امنيتي استان و معاون امنيتي انتظامي استانداري سيستان و بلوچستان امسال شاخص های امنیتی در استان در مقایسه با سال گذشته ۴۶ درصد ارتقا پیدا کرده است و بازگشت اعتماد اجتماعی، مقابله با نابرابری ها و ناهنجاری های اجتماعی، توجه به وحدت، هم افزایی و همدلی اعضای شورای تامین، فعال سازی کمیته های تخصصی، شایسته سالاری به جای قوم سالاری، پرهیز از اقدامات افراط گرایانه و نرم افزاری کردن امنیت از مهمترین سیاست های امنیتی در سیستان و بلوچستان در يكسال گذشته بوده كه تدبير استاندار و توسط مسئولان امنيتي سيستان و بلوچستان انجام گرفته است. در ماه گذشته نيز با تلاش نيروهاي امنيتي و تدبير شوراهاي تامين استان يك تيم تروريستي كه در سالهاي اخير اقدام به شرارت و قتل در استان مي كردند با همكاري مردم منطقه دستگير شدند كه خود گواه بر موفقيت تلاشهاي استاندار در برقراري امنيت با جلب مشاركت مردمي و بها دادن به مرز نشينان و بوميان منطقه دارد.

۳- تكريم شهدا و بازديد از خانواده شهيدان جزو برنامه هاي استاندار بوده و در سفرها و بازديدها از شهرستانها همواره به ديدار خانواده هاي شهدا مي روند و ادعاي نويسنده مقاله مذكور بر بي توجهي استاندار به خانواده شهدا كذب و بي اساس مي باشد.

۴- تلاشهاي استاندار و تيم اجرايي دولت براي بهبود شاخص هاي اقتصادي، مبارزه با فقر و محروميت و ايجاد اشتغال و مبارزه اصولي با ناامني در ماههاي اخير بر هيچ كس پوشيده نيست. شاهد آن كلنگ زني و آغاز عمليات اجرايي طرح بزرگ آبرساني با لوله با ۱۴۶ هزار هكتار از مزارع استان با اعتبار ۵۰۰ ميليون دلار، مطالعه چند ۲۰۰هزار كيلومتر مربع از مساحت استان براي اكتشاف و استخراج معادن، اجراي طرح بزرگ احداث قطب سوم پتروشيمي كشور در بندر چابهار با ايجاد ۱۷ هزار شغل مستقيم و مطالعه احداث واحدهاي پتروشيمي در شهرستان ايرانشهر و دهها طرح ديگر از اقدامات استاندار دولت تدبير و اميد در ماههاي اخير بوده است كه از ديد نويسنده مقاله مغفول مانده و به نظر مي رسد تنها با انگيزه فشار سياسي بر دولتمردان به دليل از دست رفتن منافع سياسي و جناحي خود اقدام به تخريب استاندار نموده و تقاضاي بركناري ايشان را داشته اند.

۵- نويسنده محترم كم توجهي به روحانيون را دليلي ديگر بر لزوم عزل استاندار عنوان نموده است. در اين خصوص بايد گفت هم اكنون بيشترين هماهنگي، همراهي و دوستي بين نماينده محترم ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان با استاندارمحترم وجود دارد به گونه اي كه علاوه بر انتشار بيانيه هاي مشترك در مناسبتهاي ملي و مذهبي، شركت مشترك در راهپيمايي ها و برخي بازديدها، اخيرا نيز به مناسبت دهه مبارك فجر حضور مشتركي به همراه تعداد زيادي از روحانيون و مسئولان استان در جلسه وحدت در محل مسجد جامع مكي اهل سنت داشته اند كه در سالهاي اخير بي سابقه بوده است. عملكرد استاندار سيستان و بلوچستان به گونه اي بوده است كه برخي از روحانيون منتقد سالهاي اخير بطور مرتب در مساجد و خطبه هاي نماز جمعه از ايشان و عملكردشان تمجيد مي كنند و با اقدامات انجام شده بحمد ا... فضاي سياسي و مذهبي آرامي در استان حكمفرما شده است. اما برخي دوستان كه منافع حزبي و جناحي خود را در خطر مي بينند تاب اين همدلي را بر نياورده و با تحرير مقالات جانب گرايانه و غير واقعي سعي در تخريب وحدت بين شيعه و سني براي رسيدن به مطالبات و منافع جناحي خويش هستند آنهم در شرايطي كه جهان اسلام و منطقه در آشوب گروههاي متعصب و بهانه جو همچون داعش گرفتار شده است.

اميد است منتقدان محترم با ديد وسيع بدون اغراض و كينه ورزي به فعاليتهاي دولت تدبير و اميد در استان حساس و استراتژيك سيستان و بلوچستان نگريسته و فرصت را براي همكاري تمام اقوام و مذاهب استان براي مشاركت در توسعه استان و ايجاد امنيت پايدار در منطقه به گونه اي كه تامين كننده منافع ملي كشور باشد فراهم كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ريگى
خاهشمندم از استاندار سوال كنىيد چرا كميسيون امان نامه تشكيل نمى شود كساني راميشناسم فقط منتظركميسون هستند
Romania
خاهشمندم درباره امان نامه ازاستاندار سوال كنيد يكى ازاقوام ماه هشت ماه منتظر تشكيل كميسيون است پيگيري كنيد
علی
ما مردم زاهدان خواستار عزل استاندار سیستان و بلوچستان هستیم.