جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

استقرار ناو فرانسوی در خلیج فارس

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 409158
فرانسه با ادعای مقابله با داعش، یک ناو هواپیمابر در خلیج فارس مستقر کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، یک ناو هواپیمابر فرانسوی امروز دوشنبه عملیات خود در خلیج فارس را برای مقابله با شبه نظامیان گروه تروریستی داعش، آغاز کرده است.

بنابراین خبر، استقرار یک ناو هواپیمابر فرانسوی در خلیج فارس بخشی از افزایش مشارکت پاریس در ائتلاف موسوم به ضد داعش به شمار می رود.

۷ هفته پس از حملات تروریستی پاریس که منجر به کشته شدن حداقل ۱۷ نفر شد، ژان ایو لودرایان وزیر دفاع فرانسه، از تصمیم پاریس برای مقابله شدیدتر با تهدید تروریستی خبر داده است.

درایان که در مراسم آغاز عملیات ناو هواپیمابر شارل دوگل شرکت کرده بود، تاکید کرد که "تروریست ها می خواهند تا به شهروندان ما، منافع ما و ارزش های دست یابند. پاسخ فرانسه، کاملا قاطع خواهد بود.

ناو هواپیمابر شارل دوگل ۱۳ ژانویه (۲۳ دی ماه) پایگاه خود در تولون را ترک کرده تا برای یک ماموریت ۵ ماهه شامل ۸ هفته در خلیج فارس، شرکت کند. ناو آمریکایی یو اس اس کارل وینسون نیز در این ماموریت با ناو فرانسوی همکاری خواهد کرد.

این ناو فرانسوی سپس قصد دارد برای شرکت در یک مانور نظامی در اواسط آوریل، عازم هند شود. این ناو که ۱۲ جنگنده رافائل و ۹ فروند جنگنده سوپر اتندارد را حمل می کند، قابلیت های هوایی فرانسه در منطقه را افزایش خواهد داد.

فرانسه هم اکنون ۹ فروند رافائل در امارات متحده عربی و ۶ فروند میراژ در اردن دارد که در عراق عملیات انجام می دهند.

منابع آگاه وزارت دفاع فرانسه اعلام کردند که جنگنده های فرانسوی از اواسط سپتامبر تاکنون حدود ۱۰۰ پرواز شناسایی و همین تعداد عملیات جنگی در عراق انجام داده است.

فرانسه در کنار استرالیا یکی از مشارکت کنندگان اصلی در ائتلاف ۳۲ کشور موسوم به ائتلاف ضد داعش به شمار می رود. این ائتلاف از اوت گذشته تاکنون بیش از ۲ هزار حمله علیه مواضع داعش انجام داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *