دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

استادی که دغدغه شهرت نداشت

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 409143
محمد شجاعي با اشاره به شناخت ۲۰ ساله از استاد علي ابوالحسني، تاكيد كرد: ‌ايشان يك محقق بزرگ،‌دغدغه مند و با غيرت و در عين حال بسيار متواضع بود و هيچگاه دغدغه شهرت و خود نمايي نداشت بلكه بيشتر به وظيفه فكر مي كرد و علم و قلم و استعدادش را صرف علم و جديت در كار و تحقيق مي نمود.
به گزارش جهان به نقل از تاريخ معاصرايران، مدير مسئول موسسه منتظران منجي در گفتگو با ستاد خبري همايش «شعائر حسيني مباني نظري و بركات عملي»، ضمن بر شمردن ويژگي هاي استاد منذر درباره آثار وي، گفت: كتابها و مقالات مرحوم استاد منذر با رويكردي تازه بيشتر به موضوعاتي مي پرداخت كه كمتر مورد توجه قرار گرفته بودند و اين موضوعات را از زوايايي متفاوت مورد بررسي قرار مي داد . وي مانند يك پاسدار از حريم دين و كشور، امور را رصد مي كرد و بر اساس نيازها وحساسيتها كار مي كرد.

به باور وي در آثار اين استاد هميشه توجه خاصي به مسئله ولايت و امامت معصومين و شعائر مذهبي توجه خاصي ديده مي شود. ايشان براي زنده نگه داشتن اين مسائل جديت زيادي به خرج دادند و نامگذاري همايش بزرگداشت سومين سالگرد ايشان با رويكردشان نسبت به شعائر مذهبي كاملا همخواني دارد.

شجاعي تاكيد كرد: پاسداشت شخصيتهايي مثل استاد علي ابوالحسني در واقع بزرگداشت علم و عالم است و مطرح كردن الگوهايي بسيار خوب براي محققين و طلاب و دانشجويان و اهل علم به شمار مي رود و علاوه بر اين، تبليغ موثري براي آثار ايشان نيز هست.

گفتني است مراسم بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمين علي ابوالحسني مورخ و پژوهشگر معاصر ۴ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار سوره حوزه هنري برگزار مي شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *