پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

ما باید خواندن کتاب را از رهبر انقلاب بیاموزیم

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب: 408934
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گفت: ما باید از مقام معظم رهبری یاد بگیریم که با وجود گرفتاری‌های زیاد کتاب‌ها را می‌خوانند و برای سطر سطر آن توضیح می‌نویسند و با خانواده شهید یا کسی که کتاب درباره آن نوشته شده است، حرف می‌زنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آئین پایانی شانزدهمین جایزه کتاب دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار جزایری، سردار همدانی و حجت‌الاسلام مصلحی و جمع دیگری از مقامات لشکری و کشوری و برگزیدگان این دوره جایزه در باغ موزه دفاع مقدس برگزارشد.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ابتدای سخنان خود گفت: دفاع مقدس افتخاری است که هر کس در آن خدمت کند مفتخر خواهد شد. هر چه در راه امام و شهدا و در راه خدمت به خانواده‌های آن‌ها تلاش کنیم، کم است. مراسمات دفاع مقدس این‌گونه نیست که به کسی خیرمقدم بگوییم خود دفاع مقدس، به خودی خود مقدس است و مجالس آن نیز مقدس هستند.

کارگر ادامه داد: به نظر من رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضرت سیدالشهدا(ع) است و ما همه نوکر ایشان هستیم. باید از کسانی که در این راه هستند و قلم می‌زنند عذرخواهی کنم که برگزاری این آیین، این‌قدر دیگر برگزار شد. چرا که عدم برگزاری چنین مراسمی کم لطفی به کسانی است که در این عرصه خدمت می‌کنند. از همین منظر ما باید از مقام معظم رهبری یاد بگیریم که با وجود گرفتاری‌های زیاد کتاب‌ها را می‌خوانند و برای سطر سطر آن توضیح می‌نویسند و با خانواده شهید یا کسی که کتاب درباره آن نوشته شده است، حرف می‌زنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: پرفروش‌ترین کتاب‌ها و فیلم‌ها در کشور، کتاب‌ها و فیلم‌های دفاع مقدس است. دفاع مقدس این ظرفیت و قابلیت را دارد که تا سال‌ها درباره آن آثار هنری و ادبی خلق شود. ما باید به این قائل باشیم که بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس یک «گنج» است و ما باید گنج‌یاب باشیم. ظرفیت‌های نهفته در آن را پیدا کنیم، ویراستاری کنیم و در خدمت مردم بگذاریم.

کارگر ادامه داد: خاطرم هست زمانی که برای تصدی ریاست این بنیاد برگزیده شدم به سردار جزایری گفتم یکی از راهکارهای اصلی و مهم برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی موضوعات دفاع مقدس است. دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و پیروز واقعی آن مردم هستند. همیشه در همه مشکلاتی که در قبل، حین و بعد از دفاع مقدس و در فتنه سال ۸۸ رخ داد، مردم بودند که موفق شدند. در حقیقت پیروز واقعی کشور و نجات دهنده آن مردم هستند. دفاع مقدس متعلق به هیچ جناحی نیست. از همین منظر هم ما گفته‌ایم که درب بنیاد به روی همه باز است. همچنین درباره دفاع مقدس به هر کسی که رجوع کردیم با هر نگاهی که داشت باز هم رویکردی مثل هم داشتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به تعدادی از سفرهای خود به خارج از ایران اشاره کرد و گفت: در این سفرها می‌دیدم که حتی ایرانی‌هایی که در ایالت‌ها و کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، افتخارشان دفاع مقدس بود. دفاع مقدس افتخار‌آفرین است و همه پیشرفت‌های این کشور در سایه دفاع مقدس است. بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ما حتی سیم خاردار هم وارد می‌کردیم اما اکنون در بعضی حوزه‌های علمی جزو ۵ کشور برتر هستیم و در حوزه‌های مختلف نظامی و ... نیز پرچمدار هستیم. همه این ها به برکت دفاع مقدس و خون شهدا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت زیادی دارد از دولت محترم تقاضا داریم تا کمک کند و از وزارت ارشاد نیز انتظار بیشتری داریم. البته نمی‌گویم آن‌ها کمک نمی‌کنند اتفاقاً با هم هماهنگ هستیم، اما انتظارات بیشتر است. رئیس جمهور در مصاحبه‌های قبل از انتخابات خود مانور تبلیغاتی خوبی از حضور خود در جبهه داشتند و روی این ارزش‌ها تأکید داشتند. لذا در چنین شرایطی انتظار از ایشان بیشتر است. از وزارت علوم‌، آموزش و پرورش و... نیز توقعات بالا است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گفت: روز ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور است که باید آن را گرامی بداریم و جشن بگیریم در سال ۱۳۸۴، ۴۰۰ هزار برای راهیان نور می‌رفتند اما سال گذشته قریب به ۴ میلیون نفر به این منطقه رفتند که نزدیک به ۵۰ درصد آن‌ها با ماشین شخصی خودشان رفتند. البته در اینجا نیز مقام معظم رهبری الگو هستند. ایشان ۲۶ اسفند سال گذشته درباره آن صحبت کردند و ۱۰روز بعد در ۶ فروردین در منطقه ثامن‌الائمه(ع) حضور پیدا کردند. طبق بررسی‌های آماری در میان مسئولان کشور، بیشترین حضور در راهیان نور را مقام معظم رهبری داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *