يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

دموکرات‌ها خواستار تعویق سخنرانی نتانیاهو

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 408436
بیش از ۲۰ نفر از لیبرال دموکرات های حاضر در کنگره آمریکا خواستار به تعویق افتادن سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران در کپیتال هیل شدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آسوشیتدپرس نوشت: ۲۳ نفر از اعضای لیبرال دموکرات کنگره آمریکا از «جان بونر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، درخواست کردند که سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» در کنگره را به تعویق اندازد.

نتانیاهو قرار است در ابتدای ماه آتی میلادی (مارس) به دعوت بونر در کنگره به سخنرانی بپردازد. آنگونه که رسانه ها گزارش می دهند موضوع اصلی این سخنرانی در خصوص توافق احتمالی ایران و کشورهای ۱+۵ است و همین امر سبب به وجود آمدن تنش های زیادی میان کاخ سفید و تل آویو شده به طوریکه اعلام شده، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، و «جو بایدن» معاون وی، در سفر نتانیاهو به واشنگتن با وی دیدار نخواهند کرد.

اين ۲۳ نماينده عضو حزب دموکرات در نامه خود تصريح کرده اند:‌ به عنوان نمايندگان حامی اسرائيل، معتقدیم که به نظر می رسد که از يک رهبر خارجی به مثابه ابزاری سياسی عليه رئیس جمهور آمريکا) استفاده می کنيد.

اين نمايندگان دموکرات تصريح کرده اند: رابطه ما با اسرائيل بسيار مهم تر از آن است که دست مايه بازی های سياسی بشود.

۲۳ نماينده دموکرات خطاب به جان بونر گفته اند: ما جدا از شما می خواهيم تا دعوت را به بعد از انتخابات اسرائيل و همچنين مهلت دستيابی به توافق کلی با ايران به تعويق بيندازيد.

این در حالی است که با اوج گرفتن اعتراض رقبای نتانیاهو در انتخابات ماه آینده، سلیم جبران، رئیس کمیسیون انتخابات اسرائیل گفته که سخنرانی نخست وزیر باید با پنج دقیقه تاخیر در اسرائیل پخش شود و سردبیران خبر هر سخنی که مشکوک به تبلیغ برای کمپین انتخاباتی نتانیاهو است، حذف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *