چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۲

انتقادبه بنرهای‌عنایت آمریکایی تردیدآمیزاست

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 408389
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: باید به انتقادهایی که در زمینه نصب بنرهای «عنایت آمریکایی» مطرح می شود به دیده شک و تردید نگریست که این اظهارات از کجا سرچشمه می گیرد و اصلا چرا بیان می شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رضا تقی‌پور درباره هجمه های صورت گرفته علیه نصب بنرهای «عنایت آمریکایی» در سطح شهر از سوی سازمان بسیج شهرداری تهران، اظهار داشت: اینکه ما انتظار داشته باشیم همه یک شکل حرف بزنند و فکر کنند به ویژه در مباحث مهم و اساسی و مباحث دلخواه برخی افراد مطرح شود انتظار درستی نیست.

وی ادامه داد: بسیج یک تشکل مردمی است و زمانی که صحبت از سازمان بسیج شهرداری می کنیم باید بدانیم آنها کارمندان بسیجی شهرداری هستند و در همه اقشار بسیجی هایی داریم که قطعا در منافع ملی، انقلاب و در مباحث مربوط به امنیت ملی همواره مدافع اتقلاب هستند و باید این خط را تا آخر پاسداری کنند همانطور که هیچ کس فراموش نکرده در ۸ سال دفاع مقدس بسیجی ها بار اصلی جنگ را به دوش کشیدند و طبیعتا یکسری ساختارهای رسمی وجود داشت که آنها را ساماندهی می کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اینکه توقع داشته باشیم بسیج در مقابل منافع ملی و در بحث هایی که ممکن است امنیت ملی و انقلاب سلامی خدشه دار شود، ساکت باشد، انتظار درستی نیست و اساسا فکر می کنم ربط دادن این اقدامات به بودجه شهرداری درست نیست زیرا عمده اعتبار بسیج در همه اقشار را مردم تأمین می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اساساً ماهیت بسیج به همین پویا بودن و پاسداری از انقلاب اسلامی است و باید به انتقادهایی که در این زمینه مطرح می شود به دیده شک و تردید نگریست که این اظهارات از کجا سرچسمه می گیرد و اصلا چرا بیان می شود، مگر شعار مرگ بر آمریکا شعار انقلاب نیست؟ اگر فردی این شعار را در راهپیمایی ۲۲ بهمن سر دهد باید به آن هجمه وارد کنیم که چرا شعارهای انقلاب را زنده کرده؟

تقی پور گفت: بنده در جلسه هفته گذشته شورای شهر نیز این سخنان را مطرح کردم؛ آقایان دولتی نیز نباید این بنرها را علیه خود تلقی کنند، این حرف ها، حرف های مردم انقلابی است و باید از آنها در مذاکره استفاده کند. به نظرم این کج سلیقگی است که عده ای این اقدامات را اینگونه تفسیر کنند که تضعیف دولت است این ها ظرفیت های ملی است و دولت هم باید از این ظرفیت ها در جایی که پای منافع ملی درمیان است استفاده کند.

وی ادامه داد: بالاخره ۳۶ سال است که خط انقلاب، نظام، امام و رهبری روشن است و منتقدان این اقدامات باید این خط را دنبال کنند و از این خط الهام بگیرند و آن را دنبال کنند. مباحث حاشیه ای نه تنها به اقتدار ملی در مذاکرات کمک نخواهد کرد بلکه می تواند آن را سست و خدای نکرده دشمنان را امیدوار کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *