دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

گزارش آژانس انرژی اتمی از ایران

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 408364
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش فصلی خود از برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد ایران از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۴ اورانیوم بالای ۵ درصد غنی‌سازی نکرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای کشورمان اعلام کرد ایران از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۱۴ اورانیوم بالای ۵ درصد غنی‌سازی نکرده است.

این نهاد سازمان ملل در گزارش جدید خود همچنین اعلام کرده است ایران هنوز به سوالات مطرح شده درباره تحقیقات ساخت بمب پاسخ نداده است.

آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در این گزارش افزوده این مهم است که ایران اطلاعات و دسترسی درباره سایت نظامی پارچین ارائه کند.

این نهاد نظارتی سازمان ملل همچنین تاکید می‌کند میزان ذخیره گاز اورانیوم با غنای کم از نوامبر گذشته به ۷۹۲۵.۷ کیلوگرم کاهش یافته است.

آژانس در ادامه گزارش خود آورده است: ایران هیچگونه توضیحی که آژانس را قادر سازد درباره اقدامات سیاسی باقیمانده شفاف سازی کند، ارائه نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *