شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

دیدار محرمانه محمود عباس و نتانیاهو

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 407373
برخی منابع فلسطینی تاکید کردند که اخیرا دیداری محرمانه میان برخی مسئولان ارشد تشیکلات خودگردان و اعضایی از کمیته مرکزی جنبش فتح با برخی مسئولان نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر برای بررسی موضوع ازسرگیری مذاکرات در قدس برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، پایگاه خبری فلسطینی "قدس نت" تاکید کرد که این دیدار در یکی از هتل های معروف قدس اشغالی به دور از نگاه رسانه ها برگزار شد و دو طرف روند سازش و افق ها و راهکارهای بازگشت به میز مذاکرات به شرط پایبندی اسراییل به آزادسازی اموال بلوکه شده تشکیلات خودگردان را بحث و بررسی کردند.

در این پایگاه خبری فلسطینی آمده است که طرف اسراییلی تاکید کرد که برای تسریع در آزادسازی اموال بلوکه شده تشکیلات خودگردان و نیز پیدا کردن راه حلهایی برای بازگشت به میز مذاکرات اعمال فشار خواهد کرد. همچنین وعده داد که برای برپایی نشستی میان دو طرف با حضورمحمود عباس رییس تشکیلات خودگردان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش خواهد کرد.

به گفته منابع فلسطینی، دو طرف توافق کردند که به این گونه دیدارها ادامه دهند دیدارهایی که نشان می دهد دو طرف برای بازگشت به میزمذاکرات به منظور دسترسی به راه حلی نهایی برای فرایند سیاسی تمایل دارند.

مذاکرات سازش در جولای سال ۲۰۱۳ میان فلسطین و رژیم اشغالگر قدس، پس از سه سال توقف با میانجیگری جان کری وزیرامور خارجه آمریکا آغاز شد، اما مجددا به دلیل پایبند نبود رژیم صهیونیستی به تعهدات خود، متوقف شد.

از سال ۱۳۸۸و با آغاز نخست وزيري ˈبنيامين نتانياهوˈ در سرزمين هاي اشغالي فلسطين، مذاكرات دوجانبه، به جز در مقطع كوتاهی كه با فشار ˈهيلاری كلينتونˈ وزير خارجه پيشين آمريكا، در همان سال برگزار شد، متوقف شده است.

دليل اين امر تداوم شهرك سازی های رژيم صهيونيستی در سرزمين های فلسطينی و تاكيد تشكيلات خودگردان فلسطين بر لزوم توقف شهرك سازی ها به عنوان پیش شرطی برای هرگونه مذاکره است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *