يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

رضایی: در مذاکرات نباید وقت تلف شود

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 406811
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: نقاط اختلاف و توافق مذاکرات روشن است و نباید بیش از این وقت تلف شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محسن رضایی، در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مورد مذاکارت هسته‌ای به اندازه کافی مذاکره انجام شده، گفت: طرفین باید هر چه زودتر جزئیات بحث‌های خود را نوشته و آن را امضا کنند تا مسئله پایان یابد. آمریکا به جرأت بیشتری نیاز دارد و نباید از اسرائیل بترسد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: باید سریعتر مذاکرات به نتیجه برسد، تاکید کرد: مسائل مربوط به تولید کشورمان که در بلاتکلیفی قرار دارد زودتر مشخص شود.

وی درباره پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز گفت: این حضور مردم به این معنا است که ما بر ارزش‌های انقلاب خود ایستاده‌ایم و این نعمت بزرگ را از دست نمی دهیم.

وی در پایان اضافه کرد: توافق سیاسی مثل گرفتن یک شکلات محسوب می شود و نمی‌تواند مسائل ما را خیلی حل و فصل کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکل مذاکرات را ترس و نگرانی اوباما از امضا کردن توافق عنوان و اظهار کرد: اوباما نباید از اسرائیل بترسد باید هرچه زودتر توافق را امضا کرده تا بیش از این مذاکرات طولانی نشود.

رضایی گفت: مشکل مذاکرات ترس و نگرانی اوباما از امضا کردن است. به نظرم ایشان نباید از اسرائیل بترسد. بالأخره ایشان رئیس جمهور یک کشور بسیار قدرتمند است.

وی افزود: اکنون که اوباما بر اساس منافع کشورش به این نتیجه رسیده که باید موافقت کند باید هرچه زودتر توافق را امضا کند تا بیش از این مذاکرات طولانی نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام راه‌های معقولانه را پیموده و تمام علائم را داده است. بر این اساس اوباما باید هرچه زودتر توافق را امضا کند.

رضایی درباره تأثیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در مذاکرات، گفت: قطعاً این همبستگی ملی و همراهی مردم با رهبری و نظام و حکومت نشان می‌دهد که دنیا باید بپذیرد در ایران انسجام ملی بر روی منافع ملی و مسأله هسته‌ای وجود دارد.

وی همچنین تأکید کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن پیام بسیار مهمی برای داخل و خارج از کشور دارد که دولت‌های بین‌المللی سر عقل بیایند و راه درست را انتخاب کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد: ملت ایران می‌خواهد زندگی افتخارآمیز و مستقلانه داشته باشد. دولت‌های غربی بخصوص آمریکایی‌ها باید حقوق ملت ایران را به رسمیت شناخته و به ارزش‌های انقلاب احترام بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *