يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۱۴
گزارشی از پارادوکس‌های مسکن ویژه

گرفتاری‌های جدید متقاضیان مسکن ویژه

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 406617
در حالی قرار بود پرداخت اقساط مسکن ویژه ماهانه یک‌میلیون تومان و بدون سود باشد که متقاضیان باید ماهانه حدود ۱.۷میلیون تومان قسط و ۳۰میلیون تومان نیز سود این واحدها را پرداخت کنند.
گرفتاری‌های جدید متقاضیان مسکن ویژه
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اردیبهشت ماه سال گذشته و در روزهایی که مسکن ویژه تهرانسر مشتری چندانی نداشت، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آغاز ثبت‌نام متقاضیان این طرح در محل پروژه با دو هدف سهولت ثبت‌‌نام و بازدید مردم از پروژه و اطمینان خاطر آنها برای ثبت‌نام خبر داده و گفته بود:‌ تاکنون ۱۸۶۸ نفر احراز شرایط نهایی شده‌اند که باید پنج شرط نداشتن واحد مسکونی، سرپرست خانوار، متأهل، سابقه ۵ سال سکونت در تهران و عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولت را داشته باشند.

فریبرز واحدی تصریح کرد: متقاضیانی که اقساط اول و دوم خود را پرداخت کرده‌اند باید اول خرداد (۹۳) قسط سوم را نیز واریز کنند که در نهایت متقاضیان در یک سال ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند و بقیه پول که مربوط به زمین است نیز در مدت ۱۰ تا ۱۲ سال از آنها دریافت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط متقاضی ماهانه کمتر از یک میلیون تومان ــ اقساط ــ می‌پردازد که این مبلغ هیچ‌گونه سود بانکی ندارد و فقط میزان ناچیزی کارمزد به آنها تعلق می‌گیرد.

این در حالی است که متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر حکایت دیگری را از نحوه پرداخت اقساط ماهانه و سود میلیونی طرح مذکور روایت می‌کنند.

یکی از متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: زمانی که در مسکن ویژه ثبت‌نام کردم، اداره راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که پرداخت اقساط ماهانه این طرح ظرف ۱۰ سال هیچ‌گونه سودی ندارد.

وی با بیان اینکه حتی این موضوع بارها توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مورد تأکید قرار گرفت، افزود: این در حالی است که الآن مشخص شده که هر متقاضی مسکن ویژه که واحد خود را دریافت کرده باید ۳۰میلیون تومان سود پرداخت کند.

وی با بیان اینکه جیب متقاضیان مسکن ویژه خالی شده خواستار فرصت ۶ ماه تا یک‌ساله برای پرداخت اقساط شد و تصریح کرد: قرار بوده اقساط حداکثر ماهانه مبلغ یک‌میلیون تومان باشد، این در حالی است که پرداخت اقساط از ۹۰۰هزار تومان شروع و به حدود یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش تسنیم، مسکن ویژه تهرانسر از همان ابتدای طرحی پرحاشیه بود به‌طوری که اختلافات پیمانکاران با کارفرما در پاره‌ای مواقع به توقف ساخت و ساز منجر شد و این مسئله نیز زمانبندی تحویل واحدها را به هم ریخت. از سوی دیگر به‌خلاف وعده‌های داده شده، قرار است متقاضیان مسکن ویژه حدود ۷۰میلیارد تومان سود پرداخت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
هدف اینها حذف نام احمدی نژاد و بوجود آوردن یک سابقه بد ذهنی از اوست. هرچند که این سابقه به وجود آمده و خود شخص او هم کم مقصر نبوده ولی حرکت تاکتیکی اینها عاصی کردن مردم از مسکن مهر است تا کاری کنند که به مرور زمان، مردم خود خواستار جمع آوری این طرح و انصراف از آن شوند. اینها حاضرند حتی به قیمت بی خانمان شدن عده ای از قشر محروم و مستضعف جامعه، برای رسیدن به منافع سیاسی و جناجی، بارقه های امید عده ای را به یاس و ناامیدی بدل کنند و..
ما همون مسکن مهر احمدی نژاد را میخواهیم.
ژنرالها برید کنار
ما همون گروهبانهای بی سواد و نالایق!! را میخواهیم
الان هم در قرارداد نهایی مجددا خلف وعده کردند..
یاد قرارداد ترکمنچای بخیر...
علی
سلام و تشکر از انتشار مطلب، متاسفانه بد قولی ها و بی عهدی های مسکن و شهرسازی در این پروژه تمامی ندارد. اخیرا نیز یک سوگ نامه ای بنام قرارداد را می خواهند به متقاضیان تحمیل کننند که حقوق اولیه انسانی را زیر پا می گذارد و ما را به عهد غارنشینی و قانون جنگل سوق می دهد. خواهشا این موضوع را پیگیری کنید تا شاید بخشی از حقوق این قشر از جامعه محقق گردد.
يكي از متقاضيان مسكن ويژه
با تشكر از بر منتشره، اينجانب يكي از متقاضيان اين پروژه ميباشم بايد به استحضار برسانم علاوه بر افزايش 45 ميليوني به مبالغ نقدي ميزان سود اعلام شده بين 30 الي 40 ميليون است اين سود غير منطقي و غيرمنصفانه براي واحد انتخابي بنده 37 ميليون ميباشد
Iran, Islamic Republic of
پس من چه جوری زن بگیرم
میثم قدیری
Iran, Islamic Republic of
با سلام و با تشکر از خبرگزاری جهان بابت انتشار خبر. من یکی از 2310 متقاضی مسکن ویژه تهرانسر هستم من نیز به گرفتن سود از زمین دولتی که برخلاف قانون اساسی است و اقساط سنگین که بر خلاف شیوه نامه ثبت نام در سال 91 است اعتراض دارم واز مسئولین تقاضای رسیدگی دارم
لیلا
سلام.ممنون از شما که دلسوز مایید.اینها یه اسم مسکن ویژه بلایی سر ما آوردند که از هر چی خونست بیزاریم.خدارو شکر هیچ فریاد رسی جز خدارو هم نداریم.
علی
ما حدود 3 سال است که شدیم ملعبه ی دست ... که گویا متوجه نیستن که دارن وظیفه شونو انجام میدن و منتی بر ما نمیذارن که هر روز (مثل تمام آحاد ملت) میرن سرکار !!! اینها فکر میکنن ما از مریخ اومدیم زمین و خدا ما رو به این کشور تبعید کرده و اینها را اربابان خود می دانیم!!! نه برادر من... نه مدیر .... نه....
ما در طرحی دولتی و با اعلام عمومی و بدون هیچ رانت و دزدی و... با هزار جور مدرک و تعهد و تحقیق و استعلام، در یک طرح مسکن دولتی ثبت نام کرده ایم و پول آبادسازی اون بیابون از جیب تک تک ما پرداخت شده.
ناظر زاده
با تشکر فراوان جهان نیوز ما 2310 خانواده اسر بازیهای مسولانی شده این که به زعم خودشان مسکن مهر را طرح مزخرفی میدانند .فارغ از اینکه تا به حال همین طرح مزخرف چندین سرپناهی ساخته است برای هزاران خانواده بی سرپناه.تو رو خدا پیگیری کنند و حق ما رو از مسولان طلب کنید.
منافقی به نام واحدی
درود بر خبرگزاری جهان حامی عدالت و انصاف تو رو بخدا فساد این آقایان را پیگیری کنید .. آقای واحدی شده برای این مردم سمبل دروغ و نفاق
علی
سلام... در مورد ضمانت پرداخت اقساط باید یادآور شد که از ابتدا و حتی پیش قرارداد حرفی از سود 40 میلیونی اقساط و ضمانت پرداخت اقساط نشده و ما با این فرض که اقساط بدون سود باشد و ضمانت دیگری غیر از در رهن ماندن سند باشد پیش قرارداد را امضا کردیم و تا اینجا 80 میلیون پرداخت کرده ایم.
محمد
......با سلام،
درپی انتشار قرارداد نهایی پس از۳ سال کش وقوسهای فراوان از سوی سازمان ملی زمین ومسکن ، متقاضیان ، بسیارعصبانی شدند ، چرا که این قرارداد هیچ سنخیتی با شیوه نامه ای که از سوی همان سازمان انتشار یافت و متقاضیان بر اساس شرایط آن ، ثبت نام کردند، ندارد وکاملا یک طرفه می باشد. همچنین این قرارداد،مخالف با یک قرارداد،خرید مسکن یا پیش خرید مسکن،میباشدوبیشتریک وکالت نامه بلاعزل میباشد، لذا با تجمع هفتگی در محل پروژه ( جمعه ۲۴۱۱۹۳) متقاضیان عصبانی،به اتفاق به این نتیجه رسیدند، که برای بدست آوردن حق قانونی و مدنی خود،که در شیوه نامه رسمی آن سازمان ،کاملا مشخص است، روز۳ شنبه(۲۸۱۱۹۳) جلوی آن سازمان،تجمع وتحصن نمایند.
با تشکر: متقاضی عصبانی
كامران
Iran, Islamic Republic of
با سلام،ضمن عرض ادب و احترام به تمام كساني كه براي ديگران احترام و ارزش قائل مي باشند. لازم به ذكر است بي احترامي به شعور متقاضيان مسكن ويژه تهرانسر با رونمايي قرارداد واگذاري مسكن ويژه مجدداً كليد خورد.1-ضمانت اجرايي براي بازپرداخت اقساط توسط طرف دوم همان اسناد آپارتمان بوده كه در اختيار طرف اول مي باشد(آيا اداره كل راه و شهرسازي به پرسنل خود بابت اقساط بالاي يك ميليون جهت حداقل 1000000000ريال گواهي كسر اقساط مي دهد)2-تمام هزينه انشعابات پيرو بند2-1 پيش قرارداد و پيوست پيش قرارداد توسط طرف دوم پرداخت گرديده است.3-پس از تسويه اقساط توسط طرف دوم طرف اول مكلف به تحويل سند مالكيت آپارتمان به طرف دوم مي باشد4-حذف بند 3-5 زيرا كليه هزينه ها توسط طرف دوم در بخش نقدي پرداخت گرديده است.5-مشمول جريمه بودن دو طرف بر اساس يك قانون بوده و در صورت تاخير در تحويل آپارتمان طرف اول بايد جرايم را عيناً به طرف دوم پرداخت نمايد.6-پيوست پيش قرارداد نيز بايد در قرارداد واگذاري اضافه شده و تحويل آپارتمان بايد طبق پيوست و مشخصات درجشده در آن باشد در غير اينصورت طرف اول بايد نسبت به پرداخت جريمه و با رفع معايب نسبت به راضي نمودن طرف دوم اقدام نمايد.بطو كلي قرارداد واگذاري مسكن ويژه تهرانسر قابل اصلاح نبوده و بايد مجدداً توسط افراط ذي صلاح و با حضور نمايندگان طرف اول و طرف دوم نگارش شود