يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

پخش مستند «ابن الرضا» از شبکه افق

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 406513
مستند «ابن الرضا» روایتی از احوالات و روحیات مرحوم آیت الله سید محمد علی ابن الرضا از شبکه افق پخش خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مستند «ابن الرضا» که با عنوان چشم به راه بهار از شبکه افق سیما پخش خواهد شد، روایت احوالات و روحیات و خلقیات آیت الله سید محمدعلی ابن الرضا در گفتگو با برخی از خویشان و نزدیکان و دوستان ایشان از جمله پسر و شاگردان وی، پسر آیت اله بحجت، آیت الله سیدان، شیخ حسین انصاریان و... است.

مرحوم آیت الله حاج «سیدمحمد علی ابن الرضا خوانساری» در خانواده‌ای عالم و مشهور به تقوا و فقاهت به دنیا آمد؛ او مقدمات را نزد علمای خوانسار به ویژه پدرش خویش، مرحوم آیت الله حاج میرزا محمود ابن الرضا و همچنین برادرش گذراند و برای تکمیل مبانی علمی و نظری خویش رهسپار قم شد؛ دروس سطح عالی حوزوی را نزد آیات حاج سید محمد تقی خوانساری، حاج سید محمدرضا گلپایگانی، سید شهاب الدین مرعشی نجفی و حاج میرزا خلیل کمره ای فرا گرفت و خارج فقه و اصول را در محضر مؤسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری به تحصیل پرداخت.

آن عالم ربانی پس از تکمیل مبانی علمی خود مراجعت به وطن را وظیفه شرعی خود تشخیص داد و در این راستا به خدمات علمی چشمگیری چون تدریس معارف دینی و دروس حوزوی و تاسیس حوزه علمیه و مراکز خدماتی پرداخت؛ او که عمری را به پاکی و دیانت سپری کرد و در تعظیم شعائر الهی به ویزه عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اهتمام ویژه داشت، در غروب سه شنبه ۱۰ فروردین ماه دعوت حق را لبیک گفت.

در سوگ او، مقامات کشوری و جمعی از مراجع تقلید از جمله آیات مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی پیام‌های تسلیت صادر کردند.

«ابن الرضا» کاری است از احمد شریف زاده در مقام تهیه کننده و کارگردان که برای پخش از این شبکه در روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه ساعت ۱۷ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۲ در نظر گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *