چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

کتک خوردن داوران هرمزگان از هواداران فوتبال

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 406078
در هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر هرمزگان دو داور ملی این استان در دو بازی جداگانه از سوی برخی از هواداران وتماشاگران مورد ضرب وشتم وکتک کاری قرار گرفتند.
به گزارش جهان به نقل از وب سایت نود، دربازی هفته نوزدهم مسابقات فوتبال که دیداری بین دو تیم استقلال خونسرخ و لمزان برگزارشد، عباس صادقی به قضاوت پرداخت که باتوجه به اینکه سه دقیقه ازوقت قانونی این بازی باقی مانده بود پس از به ثمر رسیدن گل توسط تیم استقلال، سرپرست ومربی تیم لمزان با ورود به داخل زمین به داور این تیم حمله ور شدند.

یکی از بازیکنان تعویضی تیم لزمان نیز با تعدادی از هواداران این تیم به داخل زمین ریخته تا به داور حمله ور شوند که دو بازیکن استقلال خونسرخ ومسوولان این تیم از این کار آنان جلوگیری می کنند.

دراین راستا دو بازیکن استقلال نیز مورد ضرب وشتم تیم مقابل قرار گرفتند و راهی بیمارستان شدند.

در دیگر بازی هفته نوزدهم فوتبال استان نیز ˈکوروش شعبانیˈ داور ملی استان هرمزگان که قضاوت دیدار دو تیم ˈجبل برˈ و ˈسهیلی جوان قشمˈ را داشتند، پس از سوت پایان بازی از سوی عده ای از هواداران دو تیم مورد ضرب وشتم قرار گرفت به حدی که از هوش رفت.

این داور ملی درهرمزگان دراین خصوص گفت: چندین سال است که مسابقات لیگ های مختلف استانی و کشوری را سوت می زنم و فکر نمی کردم که این گونه مورد ضرب وشتم تماشاگران قرار گیرم.

شعبانی اظهارکرد: دراین دیدار هیچ اشتباهی که به ضرر دو تیم یا جانبداری از آن ها باشد، سوت نزدم و نمی دانم روی چه حسابی با من اینگونه رفتار شد که از مسوولان هیات فوتبال انتظار می رود به جد با خاطیان این کار برخورد کنند.

رییس هیات فوتبال هرمزگان نیز درخصوص حمله تماشاگران فوتبال به داوران گفت: در پی این اتفاق، کمیته انضباطی با هدف پیگیری وضعیت پیش آمده، برای داوران جلسه اضطراری تشکیل داد.

ˈعبدالمجید دبیدهˈ با اشاره به آیین نامه انضباطی و برخورد قاطع با تیم ها و افراد متخلف افزود: تیم هایی که توانایی و مدیریت باشگاهها و تماشاگران ندارند ، نبود آنها مفید تراست.

وی با اشاره به اینکه کوروش شعبانی داور دیدار (جبل بر و سهیلی جوان ) از ناحیه قفسه سینه، کتف ودست به شدت مجروح شد و عباس صادقی نیز در بازی (استقلال خونسرخ ولمزان ) مورد حمله یک تماشاگر قرار گرفت، اظهارکرد: شروع کننده این درگیری ها دو بازیکن تیم میزبان دو تیم بودند که بعد از درگیری وهجوم تماشاگران کنترل از دست همه خارج شده است.

رییس هیات فوتبال هرمزگان ادامه داد: شعبانی و صادقی داوران مسابقات می توانند شکایت نامه خود را ارایه کنند و ما نیز از طریق کمیته انضباطی پیگیری این موضوع خواهیم بود.

دبیده در پایان گفت: به منظور امنیت بیشتر ورزشگاه ها در هنگام بازی ها، قرار است با فرماندار بندرعباس جلسه ای تشکیل دهیم.

گفتنی است با این حوادثی که درفوتبال هرمزگان رخ داد زنگ خطری است که هیات فوتبال استان حوادث را با بررسی دقیق دنبال کرده و با تشکیل میزگرد و برگزاری سیمنارهای مختلف و با کمک گرفتن از پیشکسوتان و کارشناسان این رشته می توان از این حوادث جلوگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *