دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱

رشد ارزش دلار تا کجا ادامه دارد؟

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 405896
جیمز بولارد، رییس فدرال رزرو «سنت‌لوییس» و هفتمین اقتصاددان تاثیرگذار دنیا در سال ۲۰۱۴ میلادی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بلومبرگ در مورد تغییرات ارزش دلار در بازار جهانی و شرایط آینده بازار ارز دنیا گفت: هفت ماه قبل کمتر کسی پیش بینی می کرد بانک مرکزی اروپا اقدام به مداخله در بازار کند و منابع مالی کلانی برای ایجاد تحرک در اقتصاد تزریق کند.
به گزارش جهان به نقل از اقتصاد نیوز، بولارد افزود: به تدریج که شرایط اقتصادی در این منطقه بحرانی تر و نتیجه اجرای این سیاست پولی در اقتصاد آمریکا مشخص شد ، مقامات بانک مرکزی اتحادیه اروپا در مورد احتمال اجرای طرح تزریق صحبت کردند و همین مساله ارزش دلار را در بازار جهانی افزایش داد. در واقع تقویت وضعیت اقتصادی امریکا در کنارضعف اقتصادی در منطقه یورو عامل اصلی افزایش ارزش دلار در بازار جهانی بوده است و پیش بینی می شود این وضعیت تا زمانی که اقتصاد اروپا به ثبات برسد، ادامه داشته باشد.

بولارد تاکید کرد که مشخص نبودن پایان دوره این تزریق، عامل دیگری است که موجب شده تا ارزش دلار در اقتصاد دنیا رشد کند. این تزریق نشان داد شرایط اقتصادی اروپا بحرانی است و مشخص نبودن پایان این طرح تزریقی روشن کرد که در مورد آینده اقتصادی این منطقه نمی توان برآورد روشن و درستی داشت. همه این مسایل سبب شد تا ارزش یورو در بازار جهانی تنزل یابد و ارزش دلار در برابر یورو نیز افزایش یابد.

بولارد افزود: تا زمانی که اقتصاد اروپا از رکود خارج نشود، نمی توان انتظار داشت ارزش یورو در بازار رشد کند یا ارزش دلار تعدیل شود. این اقتصاددان برجسته تاکید کرد: رشد ارزش دلار در بازار جهانی به نفع اقتصاد امریکا است و اگر تصور کنیم این وضعیت موقتی است باید از تمامی ابزارهای مختلف برای استفاده بهینه از این وضعیت استفاده کنیم. هم اکنون مساله اصلی فدرال رزرو فراهم کردن فرصتهای مناسب برای اقتصاد امریکا برای کسب منفعت از افزایش ارزش دلار است و تمامی سیاستها با توجه به این هدف تدوین می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *