شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از شیخ سلمان

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 405847
مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده حمایت و همبستگی خود را با شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور ابراز داشته و خواهان آزادی وی شدند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، اعتراضات گسترده مردمی در چهلمین روز بازداشت شیخ علی سلمان ادامه یافت و منطقه البلاد القدیم شهر منامه، منطقه السنابس و منطقه المقشع شاهد تظاهرات گسترده مردم در محکومیت ادامه بازداشت دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین بود.

معترضان با خود پلاکاردهایی را با تصاویر شیخ علی سلمان و سایر چهره های سرشناس مخالف زندانی در زندانهای رژیم بحرین در دست داشتند و با وجود سرکوبگری و اقدامات خشونت آمیز نیروهای رژیم آل خلیفه بر حضور خود در خیابانها پافشاری کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات تاکید کردند که ملت بحرین به عادلانه بودن خواسته ها و مطالبات خود ایمان دارد و هرگز از انتظارات خود برای رهنمون شدن کشورشان به سوی آزادی و دموکراسی و حاکمیت واقعی مردمی دست نخواهند کشید.

تظاهرکنندگان همچنین با سردادن شعار تاکید کردند که رژیم بحرین با بازداشت شیخ علی سلمان در ضربه زدن به خواسته های ملت درخصوص لزوم چرخه مسالمت آمیز قدرت ناکام ماند.

آنها همچنین گفتند: بازداشت سران و رهبران مخالفان نیروی محرک جدیدی به مردم می دهد که خواهان حقوق مشروع و طبیعی خویش در سایه فرا رسیدن چهارمین سالگرد انقلاب بحرین هستند. ۱۴ فوریه چهارمین سالروز آغاز انقلاب مردمی گسترده در بحرین است.

در همین حال، نیروهای رژیم بحرین نیز که مجهز به سلاح، در ورودیها و خروجی های مناطق برگزاری تظاهرات حضور داشتند، اقدام به شلیک گسترده گازهای سمی و خفه کننده به سمت تظاهرکنندگان کردند.

رژیم بحرین از ۲۸ دسامبر سال گذشته شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی را بازداشت کرده است که تداوم بازداشت وی خشم بحرینی‌ها را شعله‌ورتر کرده است. بازداشت این رهبر انقلابیون بحرینی پس از آن صورت گرفت که وی مردم را به برگزاری تظاهراتی در محکومیت انتخابات پارلمانی فرمایشی در کشور که در ماه دسامبر گذشته و با تحریم گسترده مردمی برگزار شد، فراخوانده بود.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *