يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

حداد: دیپلماتها مواظب استقلال‌کشور باشند

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 405844
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این تحریم ها نسبت به برخی از کشورهای دیگر اعمال می شد، دو ماه بیشتر دوام نمی آوردند، اما این ملت مثل کوه ایستاده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، غلام علی حداد عادل شامگاه پنجشنبه در مسجد فاطمیه شاهین شهر اصفهان، با گرامیداشت دهه فجر افزود: در حال حاضر که دیپلمات های کشور در حال مذاکره هستند همه تاکید ملت، رهبری و نمایندگان مجلس این است که مذاکره را انجام دهید، اما مواظب باشید استقلالی که به برکت این انقلاب به دست آمده است، صدمه نبیند.

وی ادامه داد: در زمان پهلوی همه چیز این مملکت تکیه بر خارجی ها بود.

این عضو مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همانگونه که دهه عاشورا را به خون خواهی امام حسین(ع) تلقی می کنیم باید این دهه را نیز به پاسداشت پیروزی انقلاب اسلامی گرامی بداریم.

شهدای انقلاب اسلامی در راه امام حسین(ع) گام برداشتند

حداد عادل بیان داشت: این پیروزی جدای از حرکت سید شهدا نیست و شهدای ما در انقلاب در راه امام حسین(ع) گام برداشتند و امام خمینی(ره) نیز حرکت خود را با الهام از امام حسین(ع) آغاز نمود.

حداد عادل در ادامه سخنان خود به بررسی شعار مردم در سال ۵۷ پرداخت.

وی اظهار داشت: شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که مردم ایران به طور خود جوش و طبیعی به زبان آوردند، را باید پس از ۳۶ سال از تحقق آن، بررسی نماییم.

حدادعادل این شعار را حرف دل مردم عنوان کرد و گفت: مردم ایران در نظام پهلوی به چشم دیدند که ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران وجود دارد و شاه جرأت نمی کند بدون اجازه آمریکا تصمیم بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از انقلاب، ایران در هیچ یک از حوزه های سیاسی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و علمی هیچ گونه استقلالی از خود نداشت.

انقلاب اسلامی استقلال را به ما برگرداند

حداد عادل بیان داشت: باید قدر نعمت این انقلاب را بدانیم چرا که این انقلاب استقلال ما را به ما برگرداند و ما امروز به آمریکا که ابرقدرت جهان است اجازه دخالت در سرنوشت خود را نمی دهیم.

حدادعادل در ادامه سخنانش به بخش دوم این شعار نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون ما در کشورمان به برکت انقلاب آزادی داریم و مردم، دانشجویان و نمایندگان مجلس می توانند در کشور خود انتقاد نمایند البته خط و خطوط قرمزی هم چون امور دینی و ولایت فقیه وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: البته آزادی مدنظر مردم در سال ۵۷ با آزادی که در اروپا مطرح است یکی نیست.

حدادعادل ادامه داد: حکومت دینی هدیه امام(ره) به ملت ایران بود که باید قدر آن را بدانیم و همیشه با جان و دل از این میراث حفاظت و حمایت نماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *