جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حدادعادل: پرونده اقتصاد مقاومتی از مذاکرات جداست/طرح‌جدیدمجلس برای تقویت‌مذاکرات

انتخابات استانی به این دوره مجلس نمی‌رسد
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۹
کد مطلب: 425115
رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی، پرونده جدا از مذاکرات دارد، ما اکنون وسط صحنه مذاکره هستیم که تحریم‌ها را برطرف کنیم و اقتصاد مقاومتی را نیز در جای خود عملیاتی می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به دعوت جبهه متحد اصولگرایان امروز به کرمان سفر کرد.

شرکت در همایش اصولگرایان استان کرمان با عنوان «خودباوری، وحدت و همدلی» در محل خانه شهر کرمان و دیدار با نمایند ولی‌فقیه در استان کرمان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه حدادعادل به کرمان بود.

انتخابات استانی به این دوره مجلس نمی‌رسد

غلامعلی حدادعادل همچنین عصر امروز در دیدار با جمعی از اعضای تشکل‌های دانشجویی کرمان به سئوالات آنها پاسخ داد.

غلامعلی حدادعادل در پاسخ به این سئوال که آیا استانی شدن انتخابات مجلس به نفع احزاب و گروه‌های سیاسی است، اظهار داشت: این احتمال را نمی‌دهم که استانی شدن انتخابات مجلس برای امسال برسد، تردیدهایی که اکنون میان نماینده‌ها در این زمینه وجود دارد، جدی‌تر از آن است که این طرح طی سه هفته به تصویب برسد.

وی افزود: ضمن اینکه با استانی شدن انتخابات، وزارت کشور هشت ماه زمان نیاز دارد تا به چاپ فرم‌ها و آموزش افراد دست‌اندرکار برگزاری انتخابات بپردازد.

حدادعادل تصریح کرد: فعلا بنا بر وضع فعلی بگذریم، زمزمه‌های استانی شدن انتخابات مجلس در دوره‌های قبل هم وجود داشت، اما اجرایی نشد.

*وی در پاسخ به یکی از دانشجویان در مورد مذاکرات هسته‌ای و پیش‌بینی روند این مذاکرات ابراز داشت: اینکه تیم مذاکره کننده از رهبری خواسته باشند تا در خطوط قرمز تجدیدنظر شود، من چیزی نشنیده‌ام، اگر هم مطرح شده امری خارق‌العاده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: نمی‌توان تفکرات را بر روی این شایعات بنا کرد، خطوط قرمز رهبری مشخص شده و به صراحت هم در مورد آن گفته‌اند، تکلیف ما در این زمینه روشن است.

وی گفت: آینده مذاکرات را نمی‌شود پیش‌بینی کرد، به حرف‌های جان‌کری هم نمی‌توان اعتماد کرد، ممکن است یک نوع تاکتیک باشد که ضمن مذاکرات می‌خواهند فشار روحی و روانی به طرف مقابل وارد کنند.

نباید خلاف نظر رهبری توافقی صورت گیرد

حدادعادل ابراز داشت: آن چه در تبلیغات منعکس می‌شود، ضرورتا آن چیزی نیست که در متن مذاکرات بیاید، امیدواریم با نظارتی که رهبری دارند، حضور مردم به گونه‌ای باشد تا شاهد این نباشیم، موادی به توافق برسد که خلاف نظر اصول رهبری باشد.

وی ادامه داد: مجلس به زودی مصوبه‌ای خواهد داشت که قدری از اصولی را که نباید مخدوش شود، پشتیبانی کند و این طرح در کمیسیون امنیت ملی مجلس در دست بررسی است و به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

*یکی از دانشجویان سئوال کرد: مجلس چه زمانی می‌خواهد در مورد پروتکل الحاقی تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد: پروتکل الحاقی فعلا گفته‌اند داوطلبانه اجرا می‌کنیم و پیوستن رسمی ما موکول به موافقت و رای مجلس شورای اسلامی است.

حدادعادل بیان داشت: مجلس هم اگر ببیند این پروتکل به صورت حساب شده می‌تواند به اجرای مذاکرات کمک کند، ممکن است، تصویب کند، اما اگر تلقی آنها از پروتکل این باشد که به هر بهانه‌ای فردی را برای مصاحبه و یا بازدید بفرستند، بعید است مجلس رای بدهد.

*یکی از دانشجویان عنوان کرد: هنوز شاهد فعالیت مشخصی از سوی اصولگرایان و برنامه خاص آنها برای انتخابات نیستیم، آیا فکر نمی‌کنید این مسئله موجب شود که از جریان انتخابات عقب بمانیم، ضمن اینکه چند بار از بزرگان اصولگرا برای سخنرانی در دانشگاه دعوت کردیم، اما این امر محقق نشد.

حدادعادل گفت: درست است که کلیت جریان اصولگرا اعلان رسمی از فعالیت‌های وحدت‌بخش خود نکرده، اما 75 درصد وحدت مدنظر ما پیش رفته است.

وی ابراز داشت: اگر بعضی از شاخه‌های اصولگرایی چندان روی نظر خودشان اصرار نورزند و تک‌روی نکنند، به احتمال زیاد وحدت حاصل می‌شود و ما افق تاریکی را نمی‌بینیم.

حدادعادل تصریح کرد: برای پشتیبانی از دانشجویان که گاهی با دست خالی کار می‌کنند، تلاش می‌کنیم تا تعداد بیشتری از دوستان اصولگرا را برای حضور در دانشگاه‌ها و دانشگاه باهنر آماده کنیم.

فعالیت‌های مذهبی در دانشگاه‌ها بیشتر شود

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این وجود همه موفقیت‌ها را نباید در برگزاری جلسات سخنرانی دانست، مقداری کار تشکیلاتی، چهره به چهره و فعالیت‌های مذهبی هم وجود دارد.

وی عنوان کرد: اینگونه نیست که کارهای اصولگرایی و بسیجی دانشگاه محدود به سخنرانی باشد، جلسات بی‌هیاهو و کم تبلیغی همچون برگزاری مراسم مذهبی در مناسبت‌ها را نیز باید در نظر داشت.

*یکی از دانشجویان عنوان کرد: آیا طرحی که کمیسیون امنیت ملی در دست بررسی دارد، در مقابله با طرح کنگره آمریکاست.

حدادعادل گفت: اظهار نمی‌کنم که در ما مجلس می‌خواهیم واکنش و مقابله به مثل نشان دهیم، آنها مسئله خودشان را دارند و می‌خواهند از قصه مذاکرات برای انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنند و حزب دمکرات و جمهوری‌خواه هم قصد دارند امتیاز توافق با ایران را به دست خود بگیرد.

وی افزود: مسئله ما این است که از نیروی مجلس و مسئولیت‌ها و اختیارات آن چه زمانی باید در این طرح استفاده شود و آیا مجلس می‌تواند به حل مذاکرات طبق نظرات رهبری کمک کند.

اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می‌کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس اگر بخواهد وارد صحنه شود، انگیزه اول آن کمک به تامین نظر رهبری است.

حدادعادل تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، پرونده جدا از مذاکرات دارد، ما اکنون وسط صحنه مذاکره هستیم که تحریم‌ها را برطرف کنیم و اقتصاد مقاومتی را نیز در جای خود عملیاتی می‌کنیم.

وی گفت: حضور ظریف و عراقچی در مجلس برای کسب اطلاع بیشتر امری طبیعی است، این طور نیست که موج مخالفت و بدبینی نسبت به مذاکره‌کنندگان در فضای مجلس حاکم باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *