شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
با حضور در سفارت ژاپن در ایران صورت گرفت؛

تسلیت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به ژاپن

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 405246
اعضای هیات مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با حضور در سفارت ژاپن و دیدار با مقامات این سفارت، کشته شدن دو خبرنگار ژاپنی از سوی داعش در عراق را تسلیت گفتند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اعضای این انجمن امروز دوشنبه به نمایندگی از روزنامه‌نگاران و جامعه رسانه‌ای کشور ضمن حضور در سفارت ژاپن و اهدای دسته گل، کشته شدن دو تبعه ژاپنی از سوی گروه تروریستی داعش در عراق را به دولت و ملت ژاپن تسلیت گفتند.

مهدی شکیبایی، سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در دیدار با «توموهیرو ناکاگاکی» رایزن فرهنگی و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن با ابراز تاسف از این حادثه ابراز داشت: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به نیابت از اعضای این انجمن و جامعه رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت جنایت ضد انسانی بریدن سر شهروندان ژاپنی توسط گروهک تروریستی داعش در عراق، مرگ این دو را که یکی از آنان از همکاران رسانه‌ای بوده است به شما، دولت و ملت ژاپن تسلیت عرض می‌کند.

سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به آفت تروریسم که همه ملت‌های دنیا به خصوص خاورمیانه را دچار خود کرده است، اظهار داشت: ما با جامعه رسانه‌ای و ملت ژاپن در قضیه کشته شدن دو شهروند بی‌گناه ژاپنی در عراق اعلام همدردی می‌کنیم و پدیده تروریسم را آفتی می‌دانیم که برای سرنگونی آن باید دست به دست هم داد و جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که نسبت به شیوع این آفت به جامعه جهانی هشدار داده بود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران خود از بزرگترین قربانیان تروریسم در دنیا محسوب می‌شود و در مبارزه با این پدیده زشت که اینک دامن بسیاری از کشورها را گرفته جان‌های ارزشمندی را تقدیم کرده است.

به گفته شکیبایی، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بسیاری از رهبران، اندیشمندان و دانشمندان ایرانی هدف ترور فیزیکی و کور باندهای تروریستی و تبهکاری چه در داخل و چه در خارج قرار گرفته‌اند.

سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بیان اینکه وقتی رژیم صهیونیستی در برابر انظار عمومی و نهادهای بین‌المللی سال‌هاست علیه شهروندان بی‌گناه مبادرت به تروریسم دولتی می‌کند و متاسفانه هیچ واکنشی نسبت به این جنایات او صورت نمی‌گیرد نتیجه‌اش می‌شود ظهور تروریست‌های داعشی که امروز به سادگی سر شهروندان بی‌گناه ژاپنی را از دم تیغ می‌گذراند.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: با تروریسم و هر گونه اقدام خشونت‌آمیزی که شهروندان و غیرنظامیان بی‌دفاع را هدف قرار دهد در هر جای جهان باید مبارزه کرد و از دید ما داعش و رژیم اسرائیل نوعی غده‌ای سرطانی هستند که شهروندان را هدف قرار داده‌اند و لذا یکپارچگی ملت‌های جهان را برای مبارزه و سرنگونی و ریشه‌کنی آنان می‌طلبد.

شکیبایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در راه مبارزه با تروریسم تلاش‌های زیادی داشته و شهدای زیادی در این راه تقدیم کرده است، یادآور شد: متاسفانه تصویری که از اسلام از سوی رسانه‌های غربی به دنیا مخابره می‌شود تصویر درست و واقعی نیست و امیدواریم شما این تصویر را با امانتداری به مردم ژاپن برسانید.

وی با رد این ادعای رسانه‌های غربی که داعش را نمونه‌ای از اسلام تبلیغ می‌کنند، خاطر نشان کرد: آنچه از خشونت‌ها که امروز به نام دین اسلام صورت می‌گیرد. بدون شک از سوی مسلمانان غیرقابل قبول بوده بلکه تلاشی مزورانه برای تخریب چهره اسلام از سوی کسانی است که از پیام الهی دین مبین اسلام و عالمگیر شدن این دین آسمانی وحشت دارند. همانطور که مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اخیرا در پیامی به جوانان غربی فرمودند، باید اسلام را از منبع واقعی آن یعنی قرآن و سنت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) شناخت و کمک به این شناخت انتظار ما از شما به عنوان مسئول فرهنگی سفارت ژاپن و رسانه‌های ژاپنی به عنوان همکاران رسانه‌ای ما است.

سخنگوی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در پایان خاطر نشان کرد: معتقدیم همانطور که ترور فیزیکی در فرانسه یک رفتار مذموم و محکوم است، بر این باوریم که ترور عقیدتی مسلمانان نیز به بهانه همین ترور فیزیکی مشکوک نیز محکوم است.

ناکاگاکی: داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند / می‌دانیم که آنها مسلمان نیستند

در ادامه این دیدار تومیوهیرو ناکاگاکی با بیان اینکه دولت و ملت ژاپن به فعالیت علیه تروریسم ادامه می‌دهند، اظهار داشت: نخست‌وزیر ژاپن در این خصوص دو بار بیانیه صادر کرده و این واقعه را محکوم کرد.

وی با اشاره به مبارزه ژاپن با تروریسم که در آینده نیز ادامه خواهد یافت، گفت: متاسفانه داعش از نام اسلام سوء استفاده می‌کند و ما می‌دانیم که این اصلا اسلام نیست و آنها نیز مسلمان نیستند.

رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در ایران ادامه داد: رسانه‌های جهانی عنوان می‌کنند که این چهره اسلام است در صورتی که ما می‌دانیم که چنین نیست و این موضوع عامدانه عنوان می‌شود.

ناکاگاکی همچنین در مورد انتشار کاریکاتور موهن شارلی ابدو در یکی از نشریات ژاپنی که دستمایه عملکرد داعش در کشتن دو خبرنگار ژاپنی شده بود، اظهار داشت: آنها قصد داشتند صفحه اول نشریه شارلی ابدو را منتشر کنند تا به مردم نشان دهند چه چیزی در فرانسه رخ داده و نیت دیگری نداشتند.

وی ادامه داد: می‌دانم که نشان دادن چهره پیامبر اسلام (ص) چیز درستی نیست اما همه در ژاپن چنین اطلاعی ندارند و قصد مسئولین روزنامه نیز تمسخر نبود و امروز باید به این فکر باشیم که چطور می‌توان آرامش گذشته را به دست آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *