دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اعتراض‌حقوق‌بشری عفوبین‌الملل به‌عربستان

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 403549
سازمان عفو بین الملل با بیان اینکه عربستان سعودی اهمیتی به حقوق بشر نمی دهد اعلام کرد که این کشور و داعش در سر بریدن افراد با یکدیگر رقابت می کنند.
به گزارش جهان؛ مهر به نقل از المسله خبر داد، "سلیل الشطی" دبیر کل سازمان عفو بین الملل در پی مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد: عربستان سعودی برای حقوق بشر اهمیتی قائل نیست و سازمان عفو بین الملل از سرنوشت "رائف بدوی" وبلاگ نویس سعودی که محکوم به هزار ضربه شلاق شده است نگران است.

وی در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در داووس شلاق زدن هفتگی این وبلاگ نویس سعودی را اقدامی شنیع و قرون وسطایی توصیف و اعلام کرد: عربستان سعودی در ملا عام عملیات اعدام و قطع سر از بدن را انجام می دهد، ما از گروه داعش به خاطر این اقدام انتقاد می کنیم در حالی که عربستان طی ماه های اخیر بیش از ۶۰ مورد این کار را انجام داده است.

سلیل الشطی افزود: با این وجود عربستان سعودی و خاندان آل سعود مورد حمایت برخی کشورهای غربی قرار دارد چرا که دارای نفت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *