سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

تحلیل "اسپکتیتور" از رفتار اوباما با ایران

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 403010
پایگاه اینترنتی اسپکتیتور در تحلیلی نوشت: هیچ تفسیر روشنی از موضع اوباما در قبال گفتگوها با ایران نیست.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ " اسکات مک کی” در تحلیلی برای این پایگاه اینترنتی نوشت، مارک کرک، سناتور جمهوری خواه و باب منندز، سناتور دموکرات، یک لایحه برای تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران نوشته اند که اگر ایران از پذیرش خواسته‌های جامعه بین‌المللی بزند، اجرایی می‌شود.

باراک اوباما متعهد شده است که این طرح را وتو کند.

با توجه به تحولات مربوط به برنامه هسته ای ایران، بسیار سخت است که بتوان موضعی را که اوباما در قبال لایحه کرک-منندز اتخاذ کرده است،‌تشریح کرد.

آن هم طرحی که دهها نفر از اعضای هر دو حزب از آن حمایت می کنند. اما در حالی که اوباما، اعضای کنگره را تهدید می کند و بر قدرت دیپلماسی تاکید دارد، ایران رویه متفاوتی در پیش گرفته است.

مقامات ایرانی هفته گذشته اعلام کردند که آنها قصد دارند دو رآکتور جدید هسته ای بسازند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی که قطعا توسط سناتورهای دموکرات نگران به بیرون درز پیدا کرده است، از رویارویی اوباما با روبرت منندز از طراحان تحریم های جدید علیه ایران خبر داد.

اوباما دموکرات هایی که از طرح منندز حمایت می کنند را افرادی توصیف کرد که انگیزه آنها دریافت اعانه است.

منندز ایستاد و خشم خود را ابراز کرده و به رئیس جمهور گفت که این اظهارات، توهین شخصی به وی است.

در پایان این تحلیل آمده است، در حالی که اوباما حتی نمی توانند با اعضای حزب خود به توافق برسد، چطور می تواند دیگر گروه ها را قانع کند تا بتواند بر سر میز مذاکرات با موضع قدرتمندانه با ایران گفتگو کند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *