شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

نظر نبیه بری درباره پاسخ به اسرائیل

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 402906
« نبیه بری» رییس مجلس لبنان با بیان اینکه « بنیامین نتانیاهو بعدازظاهرشدن در راهپیمایی ضد تروریستی پاریس به فلسطین اشغالی بازگشت تا دست به اقدامی تروریستی در القنیطره سوریه بزند»، تاکید کرد که رهبری حزب الله چگونگی و زمان و مکان پاسخ مناسب به دشمن صهیونیستی را تعیین می کند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، نبیه بری به کسانی که دیروز(سه شنبه) با وی دیدار کرده اند،خاطرنشان کرد که « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است تا با خون وارد انتخابات پارلمانی آینده این رژیم شود.

رییس جنبش امل لبنان اظهار داشت که نتانیاهو ابتدا تلاش کرد تا از جنایت تروریستی فرانسه بعداز اهانت نشریه فرانسوی به ساحت رسول گرامی اسلام(ص) و مرگ چند یهودی سوء استفاده کند.

وی افزود: نتانیاهو اکنون درصدد برآمده تا با خون شهدای محور مقاومت که در القنیطره سوریه بر زمین ریخته شد، شرایط پیروزی خود را بهبود بخشد و حتی برای خود رای بخرد.

رییس مجلس لبنان در پاسخ به سئوالی در باره واکنش احتمالی حزب الله به جنایت تروریستی ارتش صهیونیستی در القنیطره سوریه گفت: این اسراییل نیست که برای مقاومت تعیین تکلیف می کند بلکه رهبری حزب الله در باره زمان و مکان و نحوه پاسخ تصمیم می گیرد.

نبیه بری درعین حال اظهارداشت: به نظر من حزب الله یک امتیاز سیاسی و یا امنیتی به دشمن صهیونیستی تقدیم نمی کند و درهر صورت باید منتظر تصمیم رهبری حزب الله ماند.

وی تاکید کرد که جنایت رژیم صهیونیستی در القنیطره تاثیری بر روند گفت وگوی بین حزب الله و حزب جریان المستقبل ندارد و دور چهارم این گفت وگو در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد و مذاکرات درباره راههای کاهش تنش های طایفه ای و بهبود اوضاع امنیتی لبنان متمرکز است.

رییس مجلس لبنان گفت که برنامه امنیتی در منطقه بقاع شمالی لبنان بزودی شروع می شود و این موضوع را به هیات هایی از این منطقه تاکید کرده است.

فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان در نشست دیروز خود « تجاوز اسراییل به هر منطقه ای از سرزمین های عربی را محکوم و در عین حال بر سیاست خویشتنداری لبنان و دور نگه داشتن این کشور از هر خطری تاکید کرد».

فراکسیون المستقبل به خانواده شهدای حزب الله تعزیت و تسلیت گفت و افزود: تجاوز اسراییل علیه لبنان بود.

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت که احتمال دارد هیات حزب جریان المستقبل در دور چهارم گفت وگو با حزب الله خواستار پاسخ ندادن به جنایت تروریستی رژِیم صهیونیستی شود.

الاخبار افزود: این درخواست ممکن است بر روند گفت وگوها تاثیر بگذارد.

روزنامه لبنانی همچنین نوشت که گفت وگوی بین ژنرال « میشل عون» رییس حزب جریان آزاد ملی و « سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی نیز هفته آینده کلید می خورد در صورتی که آخرین تبادل نظرهای آنها برای تعیین دستورکار نتیجه بخش باشد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای اسامی شش شهید حمله موشکی عصر (یکشنبه) گذشته بالگردهای ارتش صهیونیستی به گروهی از نیروهای مجاهد محور مقاومت در شهرک مزرعه \'الامل\' در القنیطره سوریه را اعلام کرد.

اسامی و مشخصات شش شهید حزب الله لبنان به این شرح اعلام شده است :

- فرمانده شهید \'محمد احمد عیسی\' (ابوعیسی) متولد ۱۹۷۲ میلادی شهرک \'عربصالیم\' و دارای چهار فرزند
- شهید مجاهد \'جهاد عماد مغنیه\' ( جواد) متولد ۱۹۸۹ میلادی شهرک \'طیردبا\' و مجرد
- شهید مجاهد \'عباس ابراهیم حجازی\' ( سیدعباس) متولد ۱۹۷۹ میلادی شهرک \'الغازیه\' و دارای چهار فرزند
- شهید مجاهد \'محمدعلی حسن ابو الحسن\' ( کاظم) متولد ۱۹۸۵ میلادی شهرک \'عین قانا\' و مجرد
- شهید مجاهد \'غازی علی ضاوی\' ( دانیال) متولد ۱۹۸۸ میلادی شهرک \'الخیام\' و دارای یک فرزند
- شهید مجاهد \'علی حسن ابراهیم\' (ایهاب) متولد ۱۹۹۳ میلادی شهرک \'یحمر الشقیف\' و مجرد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حزب الله تا اوضاع مذاكرات ايران و غرب بدينصورت است ، اقدام اشكاري نخواهد كرد ... كاري خواهد كرد كه اسرائيل خودش خجالت بكشد اعلام كند ....