سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

تکلیف خانه سیمین و جلال مشخص شد

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 402846
کار مرمت و تعمیرات جزئی خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور که به عنوان یکی از مواریث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است، به زودی آغاز می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدحسین دانایی، خواهرزاده زنده یاد جلال آل احمد اظهار داشت: بالاخره پس از یک دوره انتظار طولانی و پراضطراب، به طور غیرمستقیم خبردار شده ایم که تعمیرات جزیی خانه سیمین و جلال در بهمن ماه شروع می شود تا این خانه را به یک مرکز فرهنگی عام المنفعه به نام «خانه- موزه جلال و سیمین» یا «خانه ادبیات ایران» تبدیل کند.

وی گفت: این خبر خوشحال کننده، در عین حال نگران کننده هم هست و باید همه مان هوشیار و مراقب جزییات کار باشیم تا خدای ناکرده عملیات مرمت و تعمیرات جزیی این خانه که فقط تا این حدش مورد تأیید سازمان میراث فرهنگی است، تغییر مسیر ندهد و موجب تخریب و از بین رفتن آن نشود.

وی در بارة علت این نگرانی توضیح داد: علیرغم قول و قرارهای اولیه با شهرداری مبنی بر استفاده از اطلاعات و نظریات اعضای خانواده و آشنایان و دوستان برای اجرای صحیح این پروژه، و هم چنین علیرغم پیگیری های بعدی برای عملیاتی کردن قول و قرارهای مزبور، تا کنون موفق به حضور در فرایند تصمیم گیری در بارة این پروژه نشده ایم و نمی دانیم که بالاخره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، وابسته به شهرداری تهران که مجری این کار است، چه نوع برخوردی با موضوع خواهد داشت.

علت اصلی نگرانی ما هم عملکردهای گذشته این شرکت است که نمونه ای از آن را در ماجرای پروژه «خانه- موزه استاد عزت الله انتظامی» دیدیم که موجب رنجش و اعتراض شدید این هنرمند نامدار شد و جزییاتش هم در اختیار افکار عمومی قرار گرفت.

دانایی در پایان از تمامی نهادهای مسوول، مخصوصاً از سازمان میراث فرهنگی استان، اعضای شورای شهر تهران و شورایاری مربوطه، اهالی مطبوعات و رسانه ها، همسایگان و دوستداران سیمین دانشور و جلال آل احمد درخواست کرد که با چشم باز مراقب فعالیت های مزبور باشند و با نشان دادن حساسیت نسبت به موضوع، مانع بروز اشکالات احتمالی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *