يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۳

اجرای ۴۰۰ حکم تخریب ساخت وساز غیرمجاز

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 402434
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۴۰۰ حکم قلع و قمع برای ساخت و ساز در عرصه‌های ملی گلستان اجرا می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، «احمد فاضلیان» با تاکید بر این که اراده جدی دستگاه قضایی بر حل مسئله ساخت و سازهای غیرمجاز، یک بار برای همیشه است اظهارداشت: این هشداری جدی برای متخلفان است تا بدانند تنها خط قرمز دستگاه قضایی، قانون است و در برخورد با متخلفان بدون در نظر گرفتن جایگاه افراد، طبق قانون، برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دادستان‌های سراسر استان را مکلف کرده‌ایم بستر اجرای احکام قلع و قمعی که از مدت‌ها پیش صادر شده است اما دستگاه‌های اجرایی به بهانه‌های مختلف هنوز آن را اجرا نکرده اند، فراهم کنند.

وی با بیان این که در همه حوزه‌های قضایی استان یک سیاست واحد در برخورد با متخلفان در حوزه منابع طبیعی اتخاذ کرده‌ایم، تصریح کرد: اجرای قاطع قانون در برخورد با متخلفان حوزه منابع طبیعی و اراضی کشاورزی، ساز و کار مهمی است که می‌تواند از دست اندازی‌های بیشتر به منابع طبیعی و اراضی کشاورزی، در آینده جلوگیری کند.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی منابع طبیعی و انفال استان گلستان با بیان این که ۴۰۰ حکم تخریب بناهای غیر مجاز به زودی در استان اجرا می‌شود گفت: قلبا از تخریب بناهایی که میلیون‌ها تومان هزینه شده است خوشحال نیستیم اما باید این برخوردها صورت گیرد تا این باور غلط که اگر کار خلاف قانون را شروع کنند و به پایان برسانند با آن برخورد نمی‌شود، در جامعه از بین برود.

فاضلیان بار دیگر با تاکید بر این که ما مصمم هستیم از منابع طبیعی که از سرمایه‌های ملی و متعلق به این نسل و نسل‌های آینده است حمایت کنیم تاکید کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم که در برخورد با متخلفان از همان مراحل ابتدایی کوتاهی کرده‌اند و با این کار خود به متخلفان اجازه ساخت و ساز داده‌اند و هزینه‌های برخورد را بالا برده‌اند نیز طبق قانون مجازات خواهند شد.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به این که عموم مردم از اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی، راضی هستند افزود: تنها کسانی از این موضوع ناراحتند که منافع شان به خطر افتاده است و از اجرای قانون، متضرر شده‌اند.

فاضلیان تصریح کرد: سازندگان بناهای غیرمجاز در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هم اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کنند از اجرای قانون راضی هستند چون، نفع اجرای قانون در دراز مدت به همه افراد جامعه می‌رسد.

وی تنها راه و بهترین راه ایجاد جامعه سالم و عاری از قانون شکنی را احترام به قانون عنوان کرد و گفت: انتظار ما این است که مردم خودشان در این بخش، پیشگام شوند که این اقدام نشان دهنده اوج روح قانونمندی در جامعه است و باید به عنوان یک ارزش، تبلیغ شود.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: باید برخی اقداماتی که همه جامعه را متضرر می‌کند قبح ذاتی پیدا کند تا مردم بدون این که نیاز به دستگاه حاکمیتی باشد از ارتکاب چنین اعمالی خودداری کنند.

به گفته فاضلیان زنده کردن قانون‌مداری به صورت یک باور در اذهان می‌تواند ضمانت اجرایی خوبی برای جلوگیری از رفتارهای نابهنجار باشد.

رئیس دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: البته در این بخش ورود دستگاه‌های اجرایی و اقدامات قاطع قضایی می‌تواند در مجموع شرایط بهتری را در استان فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ط ت ص
Iran, Islamic Republic of
منم همین حالارفتم نوشتم آی لاو محمد صلی الله علیه و آله
ادرس این نامدارو از شمایادگرفتم انشاالله تنبیه شن.
مرگ بر فرانسه
United Kingdom
من پیامبر مهربانی ها را دوست دارم