دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲
حجت‌الاسلام دهنوی مطرح کرد

مردان «دوستت دارم» ‌را فراموش نکنند

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب: 402245
کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه مردان نسبت به همسر خود ابراز محبت کنند، گفت: مرد نسبت به همسر خود با بر زبان آوردن کلمه دوستت دارم، ابراز محبت کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دهنوی بعدازظهر امروز در بیست و دومین نشست فرهنگی حوزه دختران تسنیم ولاء با موضوع «شناخت زوایای روحی زن و مرد»‌ خطاب به زنان درباره مدیریت عواطف خود اظهار کرد: با توجه به اینکه مردها شدت عواطف زنان را درک نمی‌­کنند، اما گاهی اوقات زنان رفتارهایی از خود بروز می‌­دهند که همسرشان برداشت‌­های اشتباهی از این رفتار ‌می­کنند، بنابراین خانم‌ها باید شدت عواطف خود را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه زنان باید نسبت به همسر خود شدت عواطف داشته باشند، گفت: گاهی اوقات زنان در مقابل همسرشان، نسبت به خانواده خود علاقه و عواطف بسیار نشان می‌دهند‌، آقایان این ویژگی را درک نکرده و گمان می‌­کنند که همسرشان، پدر و مادرش را به او ترجیح می‌­دهد بنابراین زنان باید به این نکته دقت کنند و در مقابل همسرشان نسبت به خانواده خود شدت عواطف نداشته باشند.

دهنوی خطاب به مردان افزود: مردها نباید به شدت عواطف همسرشان نسبت به خانواده خود عکس­العمل منفی نشان دهند؛ چرا که زیاد صحبت­کردن زنان به دلیل شدت عواطف آن­هاست.

وی ‌به یکی دیگر از زوایای روحی زنان و مردان اشاره کرد و ادامه داد: ‌زنان عشق­ورز ‌هستند، به این معنی که زن نیاز به محبت دارد و دوست دارد که همسرش به او و فرزندش محبت کند.‌

وی با بیان این‌که مردان نسبت به همسر خود ابراز محبت کنند، اظهار داشت: مرد نسبت به همسر خود با بر زبان آوردن کلمه دوستت دارم، ابراز محبت کند و این نکته بسیار مهمی است و در روایتی آمده که اگر مرد به همسر خود بگوید دوستت دارم، هیچ گاه از دل او بیرون نخواهد رفت.

وی افزود: مرد از راه کارکردن و تأمین نیاز مادی زندگی، پیام عشق را مخابره می­کند و از طریق زبان ابراز نمی­کند و بهتر است که مردها کلمه دوستت دارم را برای همسران خود به زبان جاری کنند.

‌این کارشناس دین با بیان روایتی گفت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند بهترین زنان شما زنان عفیفه و قلمه هستند؛ عفیفه یعنی پاکدامن­ بودن نسبت به نامحرم و قلمه یعنی گرم­بودن با همسرش است.

وی به یکی دیگر از زوایای روحی زنان و مردان اشاره و اظهار داشت: مردها اهل سکوت و زن­ها اهل کلام هستند؛ چرا که زن باید اهل کلام باشد تا نسبت به تربیت و عواطف فرزندان خود موفق باشد و اهل سکوت بودن مردان به این دلیل است که به طور مستقیم متولی تربیت فرزندان هستند.

دهنوی افزود: مردان به صحبت کردن و همدردی با همسر خود اهمیت بدهند؛ زنان ثبات عاطفی نداشته و تزلزل عاطفی دارند.

وی اظهار داشت: حافظه بلندمدت زنان قوی و مردان ضعیف است، خانم­ها نباید به خاطرات تلخ در طول زندگی خود اهمیت دهند که این کار خطرناک است و اهمیت دادن به این خاطرات، یکی از بزرگ‌ترین آفت‌­های زندگی مشترک به حساب می­آید و اولیای الهی فرموده‌­اند که از طریق اذکار، استغفار و استعاذه با خاطرات تلخ زندگی مقابله کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *