يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

۱۲ قصه پندآموز برای مهارت زندگی کودکان

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب: 453496
«۱۲ قصه پندآموز برای کودکان» بازنوشته ژاله راستانی از جمله کتاب‌هایی است که می‌کوشد مهارت‌های زندگی را در قالب قصه به بچه‌ها آموزش دهد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، قصه‌ها با زبانی نمادین از نیازها و خواسته‌های انسان می‌گویند و با آشکار کردن آرزوهای پنهان آدمیان، تخیل آنها را برمی‌انگیزند. شاید از این‌روست که قصه‌ها در دنیای امروز هم مخاطبان خاص خود را دارند.

با این‌که شرایط و مناسبات زندگی امروز دگرگون شده و بچه‌ها آن‌گونه که باید و شاید، قصه‌ها را نمی‌شناسند و تلویزیون و اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای جایگزین قصه شده‌اند و پدر و مادرها، کمتر قصه می‌دانند و برای کودکان خود قصه می‌گویند اما همچنان قصه، بهترین قالب برای آموزش و انتقال مفاهیم به کودکان است.

«۱۲ قصه‌ی پندآموز برای کودکان» بازنوشته ژاله راستانی از جمله کتاب‌هایی است که می‌کوشد مهارت‌های زندگی را به بچه‌ها آموزش دهد. «آواز کلاغ» یکی از این داستان‌هاست. همان کلاغی که روباه سر و دم و پای او را تحسین کرد و از آواز خوشش گفت. کلاغ خودشیفته هم دهان به آواز گشود و قالب پنیر از منقارش رها شد.

«چوپان دروغگو»، «دوستی مورچه و کبوتر، جوجه خروس نادان، [درسی که لک لک به روباه داد، جیرجیرک و عاقبت تنبلی، مسابقه خرگوش و لاک پشت، موش دانا، نصیحت خرس، الاغ دانا، روباه تشنه و انگورهای شیرین و مرغ طلا و کشاورز طمعکار»، قصه‌های این مجموعه هستند.

« ۱۲ قصه‌ی پندآموز برای کودکان» بازنوشته ژاله راستانی را واحد کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر در ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *