يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کمبود روحانی در کشور

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب: 401950
قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در روستا‌ها و شهرستان‌های کشور با کمبود روحانیت روبرو هستیم که وظیفه روحانیت و علما است تا برای این موضوع اقدام جدی کنیم.
به گزارش جهان به نقل از تسینم، آیت الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه سراسر کشور که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی اظهار داشت: این اقدام ضد اسلامی که به بهانه آزای بیان صورت گرفته است را به عنوان علمای شیعه محکوم می‌کنیم و خواستار مقابله با اهانت به پیامبر (ص) هستیم.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برکات برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین افزود: این گونه جلسات دارای آثار مهمی است، هفته گذشته بیش از ۴۰۰ نفر از اساتید حوزه در مجمع عمومی جامعه مدرسین شرکت کردند و همین تعامل و ایجاد وحدت و انس با یکدیگر و استفاده از نظرات دیگران از برکات این جلسات است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کمبود حضور روحانیت در کشور گفت: در روستا‌ها و شهرستان‌های کشور با کمبود روحانیت روبرو هستیم که وظیفه روحانیت و علما است تا برای این موضوع اقدام جدی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور عنوان کرد: عرفان‌های نوظهور و مشکلات فرهنگی در کشور وجود دارد که روحانیت وظیفه دارد تا با تبلیغ و هجرت خود به سراسر کشور با این هجمه‌های فرهنگی مقابله کند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی امسال فرمودند که دشمنان بر‌ای مقابله با ملت ما دو اسلحه دارند که نظامی و تحریم است که در زمینه نظامی نمی‌توانند کاری کنند برای همین به سمت تحریم رفته‌اند که تنها راه حل ملت ما اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطر نشان کرد: علما و روحانیون وظیفه دارند تا با شناسایی روحانیت و طلاب شهرستان‌های خود آن‌ها را برای امر تبلیغ و نماز و نشر دین آماده سازند تا نیاز کشور از کمبود روحانیت رفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *