پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب: 399912
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیام تسلیتی اعلام کرد: آيت الله انصاری شیرازی همواره‌ جوانان‌ را به‌ حراست‌ از راه‌ انقلاب‌ و مبارزه‌ با التقاط‌ و انحراف‌ دعوت‌ كرده‌ است‌.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیام تسلیت در پی ارتحال حضرت آيت الله حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی ‌(ره) پیام تسلیتی را به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

«خبر درگذشت عالم رباني و حکیم الهی حضرت آيت الله حاج شيخ یحیی انصاری شیرازی(ره) موجب تأثر و تألم فراوان گرديد.

آيت‌ الله‌ انصاري‌ شيرازي‌ در طول دوران تحصیل، محضر اساتید بزرگواری چون،آيت‌ الله‌ العظمي‌ بروجردي‌(ره‌)، حضرت امام خمینی(ره)،آيت‌ الله‌ شيخ‌ مرتضي‌ حائري‌(ره‌)، علامه طباطبایی(ره) و آيت‌ الله اراكي‌(ره‌) را درک و به کسب علوم پرداختند. آن مرحوم علاوه بر تألیف کتب در زمینه‌های گوناگون یکی از اساتید برجسته علمی و عملی اخلاق و حکمت بودند و زهد و ساده‌زیستی ایشان الگوی مؤثری در تربیت طلاب و شاگردان بود.

آيت‌ الله‌ انصاري‌ شيرازي‌ در طول‌ ساليان‌ مبارزه‌ با رژيم‌ پهلوي‌، همواره‌ در خط‌ مقدم‌ حضور داشته‌ و یکی از دوازده نفری است که مرجعیت امام خمینی(ره) را در سال ۱۳۴۲ تائید کردند. سخنرانی‌های روشنگرانه در ترویج نهضت انقلاب اسلامی، تبعید توسط رژیم پهلوی و همچنین‌ عضویت در جامعه‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌ و همکاری در فعالیت‌های این نهاد نیز به عنوان بخشی از کارنامه مبارزاتی ایشان قلمداد می‌گردد.

این استاد متبحر فلسفه، پس‌ از پيروزي‌ شكوهمند انقلاب‌ اسلامي‌ نيز همواره‌ مدافع‌ انقلاب‌ و آرمانهاي‌ آن بوده‌اند و از حمايت‌ و پشتيباني‌ رهبر معظم‌ انقلاب، حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي«مدظله العالی»‌ دريغ‌ نورزيدند و همواره‌ جوانان‌ را به‌ حراست‌ از راه‌ انقلاب‌ و مبارزه‌ با التقاط‌ و انحراف‌ دعوت‌ كرده‌ است‌.

جامعه مدرسين حوزه علميه قم ارتحال اين عالم رباني را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم «عجل الله تعالي فرجه الشريف»، مقام معظم رهبری«مدظله العالي»، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم» و بيت شريف آن مرحوم، تسلیت عرض نموده و علو درجات را براي آن مرحوم و صبر و اجر را براي بازماندگان ايشان مسئلت مي‌نمايد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی. رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *