شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

روابط بین اسرائیل و سوئد تیره شد

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب: 401811
مقامات اسرائیلی اعلام کردند از این پس از وزیر خارجه سوئد در سرزمین‌های اشغالی میزبانی نخواهند کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد؛ مقامات رژیم اسرائیل اعلام کردند، از این پس خانم مارگوت والستروم وزیر خارجه سوئد را به عنوان میهمان این رژیم به حضور نمی‌پذیرند.

وزیر خارجه سوئد پیش تر قرار بود، به زودی برای دیدار با مقامات این رژیم عازم تل آویو شود، اما به دلیل به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین از سوی دولت سوئد روابط بین اسرائیل و سوئد تیره شد.

گفتنی است هفته گذشته وزارت خارجه سوئد سفر وزیر خارجه این کشور به سرزمین‌های اشغالی را به دلایلی که این وزارتخانه دیپلماتیک دانسته بود، تا اطلاع ثانونی به تعویق انداخت.

رسانه‌های اسرائیلی هم در این خصوص به نقل از آویگدور لیبرمن وزیر خارجه این رژیم اعلام کردند که وی حاضر به استقبال از وزیر خارجه سوئد نیست.

امانوئل نحشون سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در این باره به رادیوی عمومی سوئد اعلام کرد: خیلی منتظر سفر وزیر خارجه سوئد به اسرائیل نباشید چرا که این سفر ممکن است برای مدتی طولانی انجام نشود.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *