پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲

علت وحشت تل‌آویو از سوئدی ها

دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 468318
هم اکنون رژیم صهیونیستی حیثیت خود را در محدوده جغرافیایی اروپا از دست رفته می‌بیند و در چنین شرایطی اظهارات وزیر امور خارجه سوئد بار دیگر تل آویو را به وحشت انداخته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سرانجام همان گونه که پیش بینی می شد، افشاگری های محرز وزیر امورخارجه سوئد در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان منجر به عصبانیت و خشم مقامات رژیم اشغالگر قدس و ایجاد تنش در مناسبات استکهلم و وتل آویو گردید. هم اکنون سفیر سوئد در سرزمین‌های اشغالی این منطقه را ترک کرده و وارد استکهلم شده است. همچنین رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که مقامات رسمی سوئدی حق سفر به سرزمین‌های اشغالی را ندارد. سوال اصلی اینجاست که دلیل نارضایتی و خشم مقامات صهیونیستی از وزیر امور خارجه سوئد و دولت این کشور چیست؟
 
در سال 2009 میلادی، زمانی که روزنامه سوئدی آفتن بلادت در گزارشی تکان دهنده و مستند از فروش اعضای بدن فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی سخن به میان آورد، مقامات رژیم اشغالگر قدس و در راس آنها نتانیاهو و آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه وقت دولت وی به شدت خشمگین شده و خواستار عذرخواهی رسمی مقامات سوئدی از تل آویو شدند. با این حال فردریک راینفلت نخست وزیر سابق سوئد حاضر به عذرخواهی از مقامات رژیم اشغالگر قدس نشد. در آن زمان شهروندان اروپایی از اقدامات راینفلت در قبال تل آویو استقبال کردند. حدود 70 درصد از سوئدی‌ها در نظرسنجی های مختلف از ایستادگی و مقاومت نخست وزیر خود در مقابل فشارهای رژیم صهیونیستی ابراز خشنودی کردند. در آن زمان سوئد ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده داشت. برخی دولت‌های اروپایی به سوئد در خصوص عذرخواهی از تل آویو فشار آوردند و لابی‌های صهیونیستی در اروپا جهت تحقق این موضوع تلاش کردند. با این حال مقامات سوئدی این اقدام را صورت ندادند تا یک رسوایی عمومی برای تل اویو به بار آید.
 
از یک سو رژیم صهیونیستی خود را در مقابل افشاگری روزنامه آفتن بلادت می دید و از سوی دیگر، قدرت سنتی و لابی گری‌های مستمر آن در اروپا به شکست انجامیده شد.
 
پس از آن حادثه افکار عمومی اروپا علیه رژیم صهیونیستی بسیج شد. محکوم شدن متداوم جنایات رژیم صهیونیستی توسط نهادهای غیر رسمی و غیر دولتی در اروپا و در هم شکسته شدن هیمنه صهیونیست‌ها در سرتاسر اروپا مرهون افشاگری‌هایی از قبیل اقدام‌های روزنامه آفتن بلادت بود. بنیامین نتانیاهو سعی کرد از این روند به عنوان یهود ستیزی در اروپا یاد کند تا بتواند معادله را به سود تل آویو تغییر دهد اما صهیونیسم ستیزی در اروپا حقیقتی بود که نمی شد آن را با یهود ستیزی جایگزین نمود.
 
هم اکنون در سال 2016 میلادی قرار داریم. در سال 2014 میلادی و در جریان حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه شاهد شکل گیری تجمعاتی بزرگ و بی سابقه در حمایت از مردم فلسطین در سرتاسر دنیا بودیم. با این حال آنچه صهیونیست‌ها را بیش از هر چیز به وحشت انداخت، مربوط به برگزاری تجمعات گسترده ضد صهیونیستی در کشورهای مختلف اروپایی بود. علی رغم حمایت برخی دولت‌های اروپایی از جمله دولت‌های آلمان، فرانسه و انگلیس از کشتار زنان و کودکان در غزه، افکار عمومی اروپا از بازی سیاستمدارانی مانند دیوید کامرون، آنگلا مرکل و اولاند تابعیت نکرده و در جهت محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی دست به برگزاری تجمعاتی گسترده زدند.
 
هم اکنون رژیم صهیونیستی حیثیت خود را در محدوده جغرافیایی اروپا از دست رفته می‌بیند. در چنین شرایطی اظهارات وزیر امور خارجه سوئد بار دیگر تل آویو را به وحشت انداخته است. واکنش‌های تند مقامات تل آویو نسبت به سوالی منطقی که از سوی خانم مارگو والستروم مطرح شده است نشان از همین حقیقت دارد. سفیر سوئد بعد از اینکه به دلیل انتقاد وزیر خارجه این کشور از اعدام های میدانی اسرائیل، از سوی رژیم صهیونیستی توبیخ شده بود، تل آویو را به مقصد استکهلم ترک کرد.پس از درخواست وزیر امور خارجه سوئد برای تحقیق در مورد اعدام‌های میدانی کنونی در کرانۀ باختری معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم تصمیم گرفته است دیدارهای رسمی سوئد به سرزمین های اشغالی را ممنوع کند.
 
در نهایت اینکه سوال منطقی والستروم از مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر پاسخدهی این رژیم منفور نسبت به اعدام های میدانی کنونی در کرانه باختری، بار دیگر منجر به بیداری افکار عمومی کشورهای اروپایی نسبت به رژیم صهیونیستی و جنایات آن شده است. روندی که استمرار قطعی آن منجر به ترس و وحشت بیشتر صهیونیست‌ها خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ديگه وقتشه جهان فكري براي پايان جنايات اسراييل بكنه. واقعاً اين رژيم تروريست ووحشي مايه ننگ عالم بشريت شده.
اون کشورهای اونطرفای اروپا کمی واقع بین ترن