دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۲

ماجرای لابی‌ سنگین عرب‌ها در وزنه‌برداری

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 401695
رییس پیشین کمیته‌ پزشکی دوپینگ کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، گفت: انتظار نداشتم این قدر لابی سنگین علیه ایران صورت بگیرد و پست‌های بسیار ارزشمندی از جمله دبیر کلی از ایران گرفته شود.
به گزارش جهان، دکتر لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخابات کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا و حضور کم رنگ نمایندگان ایران در پست‌های کلیدی این کنفدراسیون، اظهار کرد: متاسفانه به خاطر لابی‌های زیادی که در این انتخابات توسط کشورهای عربی صورت گرفته بود، پست‌های کلیدی از جمله دبیر کلی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا که تا ۱۲ سال دست علی مردای بود به راحتی به فرد دیگری سپرده شد، البته با توجه به شرایط نامناسبی که در انتخابات حاکم بود، علی مرادی از شرکت در انتخابات کنار کشید،

زیرا به این مساله پی برده بود که حتی در صورت شرکت نیز رای لازم را کسب نمی‌کرد. حتی برای نایب رییسی نیز که شرکت کرده بود، با وجود این که بیشترین رای را کسب کرد و ما این موفقیت را به او تبریک گفتیم، اما به راحتی رای وی را مخدوش اعلام کردند و گفتند دو رای وی اضافی بود. در حقیقت در انتخابات هدف حذف نمایندگان ایران از پست‌هایی کلیدی و حضور کم رنگ آنها بود.

وی همچنین در خصوص انتخابات بخش پزشکی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، گفت: در چهار سال گذشته که ریاست کمیته‌ پزشکی و دوپینگ کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا بر عهده من بود، سعی کردم بهترین عملکرد را در کارنامه خود در بخش پزشکی و دوپینگ ثبت کنم تا شرایط حضور دوباره خود را برای این دوره نیز فراهم کنم، اما متاسفانه از یک طرف به خاطر لابی‌های زیادی که شده بود و از سوی دیگر چون تنها شش پزشک در انتخابات شرکت کرده بودند، این انتخابات به صورت رسمی برگزار نشد و خانم چوپانیان به عنوان سرپرست کمیته‌ پزشکی – دوپینگ کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا انتخاب شد و من در حال حاضر عضو شورای مرکزی کمیته‌ پزشکی هستم.

رییس پیشین کمیته‌ پزشکی دوپینگ کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، خاطر نشان کرد: قرار است برای مشخص شدن رییس آینده کمیته‌ پزشکی – دوپینگ کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا جلسه هیات رییسه در آینده به زودی برگزار شود تا وضعیت ریاست این کمیته‌ مشخص شود.

وی در پایان گفت: برای شرکت دوباره در انتخابات کمیته‌ پزشکی کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، باید رزومه خود را به هیات رییسه بفرستم تا صلاحیتم مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *