سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

انتقاد آیت الله نوری همدانی از عربستان

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 400327
یکی از مراجع تقلید از میدان داری عربستان و برخی کشورهای عربی در عملی شدن نقشه های آمریکا ابراز تاسف کرد.
آیت الله العظمی حسین نوری همدانی عصر سه شنبه در دیدار حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار کرد: تعدادی از مبانی فرهنگی ما نوعی بیدارباش و هوشیارباش نسبت به جریانها و رخدادهایی است که در عالم اسلام واقع می شود.

وی اضافه کرد: این جریانها برای ما درس بزرگی است که در برابر فتنه ها آماده باشیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: در برابر جریانهای فتنه گر چاره ای جز ترغیب فراوان به وحدت و اتحاد نداریم. آیت الله نوری همدانی اضافه کرد دشمنان دیدند ضربه ای کاری تر از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی نیست بنابراین در طول تاریخ سعی کردند با عناوین مختلف بین مسلمانان اختلاف افکنی کنند تا میدان را برای نفوذ بیشتر خود باز کنند.

این استاد برجسته حوزه با ابراز تاسف از نقش بعضی کشورهای اسلامی در قطعه قطعه شدن دیگر کشورها تصریح کرد: عربستان سعودی، قطر و برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی پول نفت خود را در راه عملی شدن نقشه های آمریکا و ارتباط با صهیونیست ها و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی خرج می کنند.

وی هوشیار و متحد بودن مسلمانان را مهمترین وظیفه پیروان همه مذاهب اسلامی دانست و تاکید کرد: مراجع و بزرگان عراق توانستند وحدت را در این کشور ایجاد کنند و مردم عراق تابعه مراجع هستند.

این مرجع تقلید، حاکمیت وحدت در عراق را امری مهم دانست و خطاب به عمار حکیم گفت: بیت شما، بیت شهادت و جهاد در راه خدا و حضور یک روحانی کفن پوش در خط مقدم جبهه بسیار مهم است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات عراق اظهار کرد: قاسم سلیمانی که در عراق است یکی از جهادگران ایرانی است و ما هزاران قاسم سلیمانی داریم که اگر مراجع دینی امر بفرمایند در خدمت شما هستیم.

وی با بیان اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست تاکید کرد: الان که گفته می شود آمریکا و برخی کشورها علیه داعش کار می کنند دروغ است آنها می خواهند بر مسلمانان حاکم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *