سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۲
آیت الله ناصری:

رسانه ها از انتشار اخبار جنجالی پرهیز کنند

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب: 400324
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از رسانه های استان خواست: از انتشار اخبار جنجالی که مردم را به جان یکدیگر می اندازد، پرهیز کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، ظهر سه شنبه در دیدار با اعضای بسیج رسانه استان یزد اظهار داشت: رسانه ها به جای انتشار اخبار جنجالی، مسائل و مشکلات و چالشها و آسیب های اجتماعی را به مردم و مسئولان گوشزد کرده و راه حل این معضلات را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید به شدت بر روی آن مانور داده شود، مسئله ازدیاد نسل است که مقام معظم رهبری نیز بر روی آن تاکید داشته و دارند و رسانه ها باید تلاش کنند قدرت توکل مردم را بالا ببرند تا از تامین مایحتاج فرزندان خود هراس نداشته باشند.

ناصری با اشاره به برخی معضلات اجتماعی عنوان کرد: در کشور ما به دلیل هجمه های فرهنگی، کانون خانواده در معرض خطر قرار گرفته و تا چند سال آینده کانون خانواده ای باقی نخواهد ماند که در این زمینه رسانه ها باید وارد عمل شده و سبک زندگی اسلامی را ترویج کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: در مورد ماهواره ها و اینترنت نیز تهدیدات جدی وجود دارد و رسانه ها باید تلاش کنند قدرت انتخاب بهتر به واسطه رشد عقلانیت را در مردم به ویژه جوانان ایجاد کنند و مردم با رشد عقلی قدرت تشخیص داشته و فرق بین برنامه خوب و بد، رسانه معاند و خودی را تشخیص دهند.

وی همچنین تصریح کرد: از زمان پیروی انقلاب اسلامی تاکنون دائم تاکید بر این بوده که انقلاب به جهان معرفی شود و رسانه ها و کتابهای بسیاری نیز برای این امر وجود داشته و دارد اما آنقدر شیوه درستی در مسیر استفاده از رسانه ها به کار گرفته نشد که امروز شاهد حضور داعشی ها و وهابی ها هستیم و آنها توانسته اند موجی از اسلام هراسی در کشورهای مختلف جهان ایجاد کنند.

ناصری تاکید کرد: رسانه ها طوری عمل کنند که در خارج از کشور بتوانیم انقلاب و دستاوردهای آن را معرفی کنیم و در داخل کشور نیز بتوانیم مردم را نسبت به توطئه ها و دسیسه ها آگاه کنیم و ایده های انقلاب و امام را مطرح و جامعه را به سمت رستگاری هدایت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *