پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

خانواده پایدار لزوما متعالی نیست

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب: 399915
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: خانواده پایدار لزوما متعالی نیست و خانواده متعالی با خدا ارتباط دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بهمن بهمنی عصر یکشنبه در همایش ازدواج و سبک زندگی اسلامی با بیان اینکه در ازدواج و در این رابطه دو نفر هسته مرکزی چیزی می شوند که به آن خانواده می گویند، بیان کرد: برای ازدواج بی دلیل بین دو نفر قرارداد همسری بسته نمی شود بلکه مسئله تشکیل تمنای درون هر کدام از انسان ها است.

وی با بیان اینکه همیشه به تغدیه، حفاظت و التیام از نظر جسمی معنوی و روانی نیاز داریم و این نیاز در خانواده رفع می شود، عنوان کرد: خانواده درمانگر از خانواده استفاده می کند تا مشکلات را رفع و اگر مریض هستند مریضی خود را درمان کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه خانواده کارکرد های دیگری نیز دارد، بیان کرد: خانواده هایی وجود دارند که تنها سرپناه هستند و در این نوع خانواده افراد صبح از خانه بیرون می روند وآخر شب به خانه باز می گردند و حتی دور یک سفره غذا نمی خورند.

بهمنی با بیان اینکه برخی خانواده ها آسایشگاه و برخی از خانواده های پناهگاه هستند، ابراز داشت: برخی از خانواده ها پرورشگاه، برخی از خانواده ها بیماری زا، برخی خانواده ها درمانگاه و برخی خانواده ها به موقعیت خود درمانگاه و پرورشگاه هستند.

وی عنوان کرد: وظیفه اعضای خانواده این است که از ترازی به تراز بالا تر برود تا بتواند جسم و روان را باهم تغذیه کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مسائلی از جمله تفاوت در ارزش ها، باور ها، سن، سطح هوش ها، سطح فر هنگ ها و غیره باعث می شود خانواده نتواند مشکلات خود را حل کند، بیان کرد: سن در ازدواج شاخص رشد است و فرمول واحدی ندارد.

بهمن بهمنی با بیان اینکه بهتر است مرد کمی از زن بزرگتر باشد اما لازم نیست همیشه این گونه باشد، ادامه داد: مهم این است که بین مرد و زن استعداد سازگاری وجود داشته باشد و اگر با هم خیلی فرق داشته باشند خانواده سازگاری نمی شوند.

وی با بیان اینکه خانواده پایدار و خانواده متعالی وجود دارد، بیان کرد: خانواده پایدار لزوما متعالی نیست.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه هیچ دو نفری یکی نمی شوند و اگر فرد، فرد باشد با هیچ کس دیگری نمی تواند یکی باشد و یکی شدن مستلزم تهی و ازدواج در عربی به معنی دو تا شدن است، عنوان کرد: رابطه ای باید برای ازدواج انتخاب شود که ظرفیت با یکی بودن و حل کردن مشکلات را داشته باشد.

بهمنی با بیان اینکه زندگی مقدمه یک واحد دو نفره است، عنوان کرد: در جامعه تقلی از عشق شبیه تملک است و تملک، تصاحب، تحاکم مفهوم عملیاتی متبادل از انگاره عشق و کور است

وی با بیان اینکه در صورت وجود ابن انگاره ها ازدواج در خطر است و عشق نطقه مقابل ندارد چراکه یا هست یا نیست و نقطه مقابل تنفر شیفتگی است، بیان کرد: شیفتگی وقتی ایجاد می شود که دو نفر براساس شباهت ها به یکدیگر متمایل و نزدیک می شوند که شیفتگی می تواند موجب عشق، تنفر یا بی تفاوتی شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه صدا و سیما همسر و زن و شوهر را در تعامل با هم نشان نمی دهد، عنوان کرد: همه چیز در جامعه آدابی دارد اما زن و شوهر ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *