شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

نخستین حمله آمریکا به پاکستان در ۲۰۱۵

يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 399890
بر اثر نخستین حمله پهپادهای آمریکایی در یکی از مناطق «وزیرستان شمالی» واقع در ایالت «خیبرپختونخواه» پاکستان ۸ نفر کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پهپاد آمریکایی با حمله به یک ساختمان و خودرو در«دته خیل» در وزیرستان شمالی جزء مناطق قبایلی این کشور ۸ نفر را کشته و ۳ نفر دیگر را زخمی کردند.

گفتنی است که این نخستین حمله ای پهپادهای آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی به خاک پاکستان است.

آمریکا حملات پهپادی را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد و تاکنون در ۴۱۷ حملات بیش از ۳۴۱۵ نفر در این کشور را کشته است.

به گفته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، ۱۰ سالگی حملات پهپادهای آمریکایی در مناطق قبایلی پاکستان به اتمام رسیده درحالی که ۱۵۳ نفر در ۲۵ حمله در سال ۲۰۱۴ میلادی در مناطق مختلف قبایلی این کشور کشته شده‌اند.

از سوی دیگر، مرکزمانیتورینگ جنگ در پاکستان که خشونت علیه این کشور را زیر نظر دارد، گزارش داده که سازمان سیا حملات پهپادها را به خاطر منافع خود در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز ادامه داده که براثر آن ۱۵۳ نفر کشته و ۷۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

سیا پس از ۲۵ دسامبر سال ۲۰۱۳ حدود ۶ ماه حملات پهپادها را متوقف کرد اما ۴ روز قبل از آغاز عملیات «ضرب غضب» ارتش پاکستان در مناطق قبایلی این کشور، دوباره این حملات را از سرگرفته است.

دولت پاکستان بارها اعلام کرده که ارتش این کشور بدون تبعیض، شبه‌نظامیان از جمله «شبکه حقانی» را در عملیات ضرب غضب هدف قرار می‌دهد اما سیا به بهانه‌های مختلف برای منافع شخصی این حملات را ادامه داده است.

دولت پاکستان ادامه حملات پهپادهای آمریکایی را محکوم کرده و در عین حال شبه‌نظامیان نیز این حملات را مجوزی برای عملیات خشونت آمیز در این کشور می‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *